Hoe ziet het cirusleven van Herman Renz en aanhang eruit?

Wie kan me wat meer over het circusleven vertellen (van een groot circus, bv herman renz).
Hoelang duurt het voor de tent op staat? Wie zijn de tentbouwers? Wat is de taak van iedereen, naast de artiesten? Hoe leef je als "mee trekker van een circus"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Ik kan me herinneren dat er enkele jaren geleden een serie op tv was die zich afspeelde in een circus. Het werd uitgezonden op de publieke omroep en Aart Staartjes speelde de rol van circusdirecteur. Het circus (en dus ook de serie) heette Walts / Waltz of iets wat daarop lijkt. Volgens mij was het scenario verzonnen, maar wellicht is het de moeite om eens hierop te googelen en door het bekijken wat informatie bij elkaar te sprokkelen.