als ik shag in een vloeitje doe, gaat het niet makkelijk en als ik het rook is het binnen 10 sec. op hoe kan dit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk te weinig tabak erin, meer tabak gebruiken,
en oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan draai je veel en veel en veel te los. Je rookt dan alleen maar lucht en in mum van tijd is je peuk op.

De kunst is niet te los maar ook niet te strak te draaien ("trekkie-dood"). Ook moet de shag niet te droog of te nat zijn, en dat luistert vrij nauw. Sommige merken zijn erg droog , daar kun je het best een aardappelschilletje in doen, en sommige zijn juist kleddernat ; die moet je een nachtje laten 'ademen'.

Oefening baart kunst, uiteraard. En misschien vind je het - net als ik - ook makkelijker om te draaien met de plakrand naar je toe in plaats van van je af ; dat rolt handiger. Je kunt zelfs om het een beetje te leren en er feeling voor te krijgen zo'n apparaatje kopen (géén hulzenstopper!) dat het rollen voor je doet, zodat je rustig kunt oefenen met goed verdelen van de tabak over de hele sigaret. Op een gegeven moment gaat het je wel lukken en kun je het met je ogen dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze ook liever wat droger, maar het moet niet zo gortdroog zijn dat je de poeder er uit zuigt, maar ook niet zo kletsnat dat je hem elke twee trekkies opnieuw aan moet steken. Alles daar tussenin is goed ; als het maar brandt ;-)
Doe er meer tabak in .
En dan iets strakker draaien .