Kunnen zonnebrillen van ong. € 3,- polariserend zijn?

De laatste tijd zie ik vaak zonnebrillen die polariserend zijn die maar een paar euro kosten. Zijn deze echt polariserende? Ik heb er één van Ray Ban en die heeft duidelijk wat meer gekost. Kunnen polariserende zonnebrillen zo goed koop zijn? (Normale zonnebrillen kunnen ook heel duur of heel goedkoop zijn, maar toch). Weet iemand dit toevallig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Dat kan je makkelijk zelf controleren.
Neem twee brillen en houd deze achter elkaar, zodat je door twee glazen die achter elkaar liggen kan kijken. Draai vervolgens een van de brillen een kwart slag;
wordt er daardoor opeens bijna al het licht
tegengehouden, dan zijn het polariserende glazen.

Maar dat zegt nog niets over de kwaliteit van de bril of de bescherming die de glazen bieden.