Heeft iemand van jullie ooit een boek geschreven?

En dat uit laten geven? Hoe pak je dat dan aan? Wat zijn de criteria voor een "goed" geschreven boek en kost het geld om het te laten uitgeven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ja. Heb 2 boeken op mijn naam staan en het derde ligt even in de ijskast...

Er zijn in Nederland een paar uitgeverijen, waar je een boek in eigen beheel kunt uitgeven. Gigaboek en Freemusketiers zijn hiermee de grootste. En ja. Dit kost erg veel geld. Je bent zo 500 euro kwijt voor een stapeltje van je eigen boeken...

Nadeel van Freemusketiers vind ik dat ze het auteursrecht in een contract claimen. Dit is zelfs strafbaar en in strijd met de 'auteurswet 1912'. De schrijver heeft namelijk het auteursrecht en niet de uitgever. Daar hadden ze zich bij mij in verkeken dat ik de auteurswet dus wel ken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook meegemaakt met Freemusketiers.
Goede tip dus: +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn derde boek gaat gewoon weer naar Gigaboek toe. Maar even sparen, want moest zonodig voor mezelf beginnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor de tip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardevolle aanvullende informatie, +1 van mij.

Andere antwoorden (4)

Zie hier :)

http://www.freemusketeers.nl/index.php/id_structuur/3301/eigen_uitgever.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag!

Hij is in de maak :) Wanneer het bijna klaar is (gaat nog wel even duren) wil ik me eens verder verdiepen in criteria en regels m.b.t. uitgeven.

Ik kijk in de tussentijd met belangstelling uit naar eventuele reacties van mensen, die deze ervaring al hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marita, ik heb contact gehad met een uitgever (want natuurlijk is niet elke uitg. geïnteresseerd in het onderwerp) en al wat dingen doorgesproken. Geen reklame hoor maar zij zijn net even anders. Het betreft uitg. Elikser te Leeuwarden. Misschien iets voor jou: Elikser.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Berth, voor je informatie. Ik heb het opgeschreven en wanneer de tijd rijp is ga ik me er zeker in verdiepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je al hoe hij gaat heten en waar het over zal gaan? Wordt het een verhaal of een leerzaam boek of allebei?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm, 't wordt autobiografisch.. een soort Thriller dus xD
Waarbij ik hoop dat het zowel leerzaam, informatief als onderhoudend is voor de lezer. Dank je voor je interesse :)
Na het afsluiten van een opleiding werd geadviseerd mijn scriptie -uit te geven-. heb een uitgever gezocht die het wilde uitgeven. Dat valt nog niet mee. Niet elke uitg. ziet "brood" in een bepaald onderwerp. Uitgekomen bij een uitgever die er wel voor open stond, gesprekken gevoerd, 'manuscript gedeeltelijk aangevuld met advies, etc.

Maar verder ben ik nog niet gegaan. Dit is al weer 2 jaar geleden. Het hoeft even niet meer. Twijfel zelfs over de kwaliteit van de inhoud terwijl anderen mij juist proberen te overtuigen dat het zeker de moeite waard is.
Ach. zo kan mijn (ons) gevoel en overtuiging me behoorlijk belemmeren en zelfs tot 'last' zijn.

De toekomst zal het leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet opgeven hoor! Ben u wel nieuwsgierig geworden..
www.lulu.com