Relatie omschrijving

Een goede vriendin wordt jaloers als ik met andere meiden dans tijdens het uitgaan. Ik kan heel goed met haar opschieten maar een relatie zit er niet in volgens mij. Hoe kan ik haar niet verliezen maar wel duidelijk maken dat de toekomst nog meer te bieden heeft? Praten werkt niet echt bij haar en als we uitgaan zijn we zo klef maar ik wil liever andere meiden een kans geven om iets op te bouwen want van "losse flodders" houd ik niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Het lastige in je verhaal is, je wilt haar niet kwijt en je wilt andere meiden een kans geven.Dit gaat niet samen, althans niet nu!

Wat ik me zo kan voorstellen is dat ze je erg op de huid zit, hetgeen je benauwd, niet?
Zij is duidelijk gek op je en zou meer met je willen. Jij geeft haar echtet ook alle reden en hoop dit te denken door klef met haar te zijn tijdens het stappen enzo. Tenslotte is de aandacht leuk!
Je kunt het volgende doen als je echt niets voelt voor een relatie met haar, dat is:
- haar duidelijk maken dat een relatie er niet in zit,
- stoppen met het kleffe gedoe
- Afstand houden
- Je focus richten op andere dingen.

Consequentie: dit zal zij niet leuk vinden en ze zal je vast niet meer willen zien. Pas op dat jij door haar reactie zelf niet weer in het contact stapt met haar want dan hou je de cirkel van aantrekken en afstoten in stand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een toevoeging: het aantrekken en afstoten kunnen jullie jaren volhouden! Kan heel leerzaam zijn als je open en eerlijk je eigen processen hierin met elkaar bespreekt. Lijkt me in haar geval wat moeilijk omdat je schrijft: praten gaat niet. Dus gewoon het contact stoppen...hoe pijnlijk ook. Of, toch een relatie aangaan?!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige dat jij kunt doen, is haar laten zien hoe serieus je bent. En let op, al is er ook maar een klein beetje (onbewuste) twijfel van jouw kant dan zal zij het niet serieus nemen. Wrschnlk zal jullie aantrekken-afstoten relatie definitief ten einde zijn, als jij of zij een serieuze andere relatie heeft.
Zolang jij signalen van "wij samen" uitzendt zul je dit houden. Niet meer klef doen, gewoon met een groep uitgaan, en nogmaals duidelijk aangeven dat je geen relatie wil dus dat zij ook om zich heen moet kijken.

Even duidelijk zijn. Is eerlijk naar haar toe.