Wie blust onze kerncentrale?

(mocht ie in brand vliegen. Zijn daar vrijwilligers voor, of kunnen er ook mensen gedwongen wieden dat te doen?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Dat zullen zowel de beroepsposten als de vrijwillige posten van de brandweer zijn, in de buurt. Die zijn daar voor opgeleid, ook de vrijwillgers. Niemand wordt gedwongen, iedere brandweerman of - vrouw zal dat graag doen! Ook zullen er bij grootschalige brand/ramp korpsen uit buurregio's bijstand verlenen in de vorm van aflossing omdat er vaak dagen moeten worden (na)geblust. Soms kan er niet worden geblust (ivm aanwezigheid van gevaarlijke stoffen en verontreinigd bluswater dat overal naar toe stroomt) maar laat men het objecht gecontroleerd uitbranden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vroeg het naar aanleiding van de Japanners die gedwongen werden de centrale te koelen terwijl er veel straling vrijkomt. In Nederland zal deze dus uitbranden... (er vanuit gaande dat niemand vrijwillig dat wilt doen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cowboysjonnie, heb je enig besef van het feit dat veel bluswerk gevaarlijk is? dat er regelmatig brandweerlui omkomen of ernstig gewond raken bij dit werkzaamheden? Dat is omdat ze niet eerst denken: 'Zou het een risico voor me zijn? Zo nee, dan doe ik het maar niet.'...