hoelang kan je oorbel er uit blijven voordat je gaatje dicht gegroeid

mijn broertje heeft hem even gedraaid toen viel hij uit zijn oor toen moest hij janken mijn broer zij niet naar mama gaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.9K

Antwoorden (3)

Ligt eraan hoe lang je al gaatjes hebt maar ook aan je oor. Ik heb vanaf me 8de gaatjes, ben nu 15, en kan ze zo 5 maanden uitlaten en dan zijn ze nog niet dichtgegroeid. Als je ze nog heel kort hebt denk ik 3 a 4 weken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb me tweede gaatje en ben 9jaar.
maar me eerste gaatje heb ik nu ook al uit .
al 2 dagen .
dus het ligt er wel een beetje bij hoelang je ze hebt hoelang heeft je broertje het al je or dan ,.
want alls hij zo en beetjrv2 3 1 4 jaar .
dan blijft het 3 4 1 2 5 maanden inzitten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je broer net een nieuw gaatje heeft laten prikken, moet je hem er meteen weer in doen, anders 'geneest' het gaatje dicht. Na een dag zit er een korstje in het gaatje en doet het veel pijn om de oorbel er weer in te prikken (want dan moet je het korstje wegduwen). Het gaatje heeft ongeveer 2 weken nodig om helemaal rondom een nieuw vel te krijgen en dus open te blijven staan, en ook daarna zal het gaatje nog snel dicht kunnen groeien.

Als je het gaatje al een aantal maanden hebt, zal dit niet zo snel meer gebeuren. Ik heb zelf 3 gaatjes waarvan er eentje wel eens een jaar geen oorbel in heeft, en die blijft gewoon open (ik heb hem ook al 20 jaar).