Op welke manier kan je schade verhalen als je een bedrijf onder eigendomsvoorbehoud computers verschaft en de werknemer een computer achterover drukt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Het bedrijf is verantwoordelijk voor de schade ten opzichte van de leverancier. Het bedrijf kan echter wel de schade verhalen op de werknemer als die zich, in het geval van diefstal, niet conform de bedrijfsregels/wet gedraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval lijkt het me duidelijk dat de schade op het bedrijf (Healthy Food) verhaald wordt daar die de kwaliteitscontrole verzorgen. Als blijkt dat de werknemer dit opzettelijk deed zal het bedrijf de schade doorberekenen of aan de verzekering opgeven
Waarom zou het bedrijf de computer dan niet 'gewoon' revindiceren? Immers, levering onder eigendomsvoorbehoud impliceert nu eenmaal dat de eigendom niet overgaat totdat de vordering is voldaan.