Hoe houd ik mijn water koud?

Ik heb in dit weer altijd een flesje water bij me op mijn bureau staan voor een beetje verfrissing. Echter is de inhoud al vrij snel opgewarmd, niet echt lekker dus. Hoe kan ik dit nou voorkomen, en van lekker fris water genieten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.6K

Het beste antwoord

In een thermosfles kun je vloeistoffen niet alleen warm houden, maar ook koud. Zorg dus dat je water goed gekoeld is voor je het overgiet in de thermosfles. De beste zijn die van RVS, veel beter dan die met een glazen binnenfles, onbreekbaar en een strakker model. Er zijn er vanaf 0,5 liter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Leg het flesje de avond ervoor in de vriezer!
Zo heb je heerlijk ijswater!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie een oude koelkast te krijgen en zet die in je kantoor! Heb ik ook gedaan (en ik heb niet gevraagd of ik de stroom moet betalen ;)).
Klein koelboxje met element uit de koelkast van thuis meenemen naar kantoor. Puur genieten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natte tissues eromheen wikkelen.
De verdamping koelt het water af.
14 jaar geleden
Twee mogelijkheden: de thermosfles en de bush fridge.

Thermosfles: 's ochtends koud water indoen, even laten staan om de thermosfles af te koelen, water eruit en nieuw koud water erin.

Bush fridge: gewone fles in een vochtige (niet kletsnatte) doek wikkelen. Doek vochtig houden. Fles met doek het liefst ophangen op een plek waar het tocht, of waar een briesje waait - een ventilator doet het ook goed. Het verdampende water onttrekt een hoop warmte aan de fles (de zgn. verdampingswarmte). Op Internet kun je er alles over vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom nu dat min duimpje?
Is toch een prima antwoord +1
Aluminiumfolie om het gekoelde flesje wikkelen werkt ook goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou ook eventueel een flesje in zo een plastic koeltas kunnen doen vanuit de koelkast of vriezer....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met kamperen hebben wij hetzelfde probleem. We kamperen zonder elektra. Toch hebben we een redelijk goed werkend koelingssysteem. We leggen de artikelen die gekoeld moeten worden onder natte doeken. Door het verdampen van het water uit de doeken, wordt warmte uit de te koelen artikelen getrokken en zo blijven deze dus redelijk koel.
Je kunt dus een theedoek meenemen, deze nat maken en over je flesje drinken hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Een mini ventilator op je buro zetten en daar je flesje voor zetten.. heb je dus 2 keer plezier van je ventilator!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat werkt niet. Een ventilator verplaatst alleen lucht, maar koelt de lucht niet af.
tegenwoordig kun je van die mini coolelementen kopen in de vorm van een glas (gezien bij oa de Blokker)
die zet je in de vriezer flesje evt ook invriezen
nou dan ben je wel een paar uurtjes verder voor alles ontdooid is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt zo'n plastic diepvriestasje kopen bij de supermarkt en dan daar je drankje (uit de vriezer) in bewaren.