Zou je tijdens een 8.9 aardbeving gewoon buiten kunnen fietsen zonder te vallen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Nee. Als je in het gebied zit, dan vallen huizen, auto's, bomen om. Scheuren in de weg. Als fietsertje ben je dan nergens.

Tenzij je een heleboel beschermengeltjes op je schouder hebt zitten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, dat gaat je niet lukken!

Ik heb in mijn leven drie aardbevingen meegemaakt.
Twee daarvan waren niet eens zo zwaar, maar je wiebelt alle kanten op. Eentje was hier in Nederland en mijn bed was werkelijk aan het schudden. Ik meen dat het toen 5,8 op de schaal van richter was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat zou niet lukken volgens de bron van wikipedia stond er dit:
dit bij 8.9
Grote verwoesting; vrijwel alle gebouwen worden onbewoonbaar of storten helemaal in; mogelijk vele duizenden doden en gewonden; bomen ontwortelen massaal; elektriciteitspalen begeven het; acuut levensgevaar zowel binnen als buiten gebouwen; aan kusten catastrofale, tot 40 meter hoge vloedgolven mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddelde persoon niet, maar er zullen altijd mensen zijn die zo'n geluk en ervaring hebben dat ze het wel kunnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op je fiets blijven zitten lijkt mij inderdaad wat moeilijk,maar zag wel tot mijn eigen verbazing,bij dat filmpje wat op kantoor is gemaakt,waar ze die mensen op straat filmen,dat die gewoon blijven rechtstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee bij zo'n kracht vallen meestal gebouwen van de lengte van een wolkenkrabber zelfs om.
en dan moet je ook proberen niet geraakt te worden door brokstukken die uit de lucht komen vallen