Wat vind je van Pablo Escobar?

ik heb een bepaalde mening over hem en ben benieuwd hoe de GV community over hem denkt/dacht.
(toelichting wordt geapprecieerd)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Escobar? Dat was toch die Colombiaan die tijdens het WK 1994 in eigen doel schoot en een week later door een supporter werd doodgeschoten uit wraak?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn wij een communitie?

Het beste antwoord

Je zou bijna zeggen: een gespleten persoonlijkheid. Aan de ene kant was hij enorm begaan met de armen en stak hij zijn nek voor ze uit. Hetzelfde gold voor dieren.

Aan de andere kant was het een meedogenloze drugbaron en moordenaar. Hij zou meer dan 8000 doden op zijn geweten hebben.

Uitermate intrigerend hoe één man zoveel bizar uiteenlopende kanten had in zijn persoonlijkheid en doen en laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt het was iemand die erg moeilijk te peilen was.
misschien was dat ook wel de reden dat hij de 7de rijkste persoon van de wereld was op een gegeven moment(25 miljard)

Andere antwoorden (2)

Een respectloze misdadiger en moordenaar.
Verder maak ik geen woord vuil aan die man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een misdadiger in drugshandel. Een man die wel voor zijn "volk" leek te zorgen ook.

Wie heeft uiteindelijk nou nog meer verdiend aan de coke die hij produceerde en verscheepte eigenlijk?
Bij dit soort "industrieën" hebben toch altijd wel wat meer mensen een vinger in de pap denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongetwijfeld zijn er meerdere die onder hem stinkend rijk zijn geworden. bijna iedereen die voor hem werkte en de distributeurs in Amerika pakte wel een graantje mee. niet vergeten de wijken in medellin waar men haast niks had en de katholieke kerk die er ook wel baat bij had bij het succes van escobar