Wat doen ze bij de post met de brieven aan God?

Of de paashaas, sinterklaas, de weerman, etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Het beste antwoord

Ik kwam net een artikel tegen op internet dat brieven van anonieme afzender gericht aan god naar de afdeling nazorg van de EO worden gestuurd. normaal gesproken als er een afzender wordt gegeven worden ze weer terug gestuurd naar de afzender. Maar als het dus anoniem is wordt het naar de EO gestuurd en daar zal men voor de afzender bidden

Toegevoegd na 2 minuten:
Met wat extra speurwerk brieven gericht aan sinterklaas worden afgeleverd bij een speciaal adres waar ze worden beantwoord door een groep mensen. Kortom als je naar sinterklaas stuurt krijg je gewoon antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grinnik inderdaad, net een grap. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig +1

Andere antwoorden (10)

Apart houden en niet verzenden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Na verloop van tijd worden ze ook vernietigd hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet van TNT dat de brieven aan sinterklaas naar een bepaalde locatie gaat van sinterklaas. Althans de goede man die gedurende een paar weken voor sinterklaas speelt...

De brief aan de weerman zal zeer waarschijnlijk naar het KNMI gaan, of de dienst Meteoconsult, ofzo...

De brieven aan God en de paashaas zullen waarschijnlijk nooit bij de bewuste persoon aankomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van kinderen worden gebundeld en uitgegeven in een boek.

http://www.bol.com/nl/p/boeken/lieve-meneer-god/666793179/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zouden ze auteursrecht regelen met die kinderen???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen flauw idee.
Ik heb het boekje ooit van mijn diepgelovige kamergenote gekregen en het is wel leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat boekje ook. Ik heb me kapotgelachen! :)
Geen probleem want God heeft tegenwoordig een postbus, zie onderstaand:

Waarom een brief aan God sturen?
Wie weet zit u met een vraag die u al langer aan Hem wil stellen. Of u wilt weten hoe het met een geliefde is die aan gene zijde verblijft.
Misschien wilt u een probleem aan Hem voorleggen of u zit met iets waar u zelf niet uit komt.

Een brief helpt vaak om je gedachten te ordenen en te concretiseren. Daardoor kunnen wij ons een beter beeld vormen van het doel van ons leven en de redenen van ons bestaan in al zijn facetten.

Men zegt wel eens dat geschreven schrift 'blijft'. Iets wat eerst alleen in iemands gedachten is, staat nu zwart op wit te lezen. Het hoge woord is eruit. Alleen al het gevoel dat God de brief moet lezen en eventueel zal beantwoorden, kan een mens opluchten, ook als het antwoord nooit lijkt te komen. Een mens mag problemen van zich afschrijven naar een God die meeleest terwijl wij mensen afhaken.

Uw eigen Godbeleving staat hierbij voorop. We hebben allemaal onze eigen gedachten over God. Voor het project 'Brief aan God' is het belangrijk dat iedereen kan deelnemen en daarom zal iedere brief met respect worden behandeld. De brieven zullen niet gepubliceerd worden en niet worden beantwoord.

Als er voldoende brieven zijn binnen gekomen, zullen deze openbaar worden verbrand als teken van contact met het Hogere, een symbool dat in bijna alle godsdiensten voorkomt. Daarna zal de as verstrooid worden over de zee.

Wanneer u een brief aan God wil sturen dan kunt u hem (voldoende gefrankeerd) zenden naar:

Brief aan God
Postbus 10
9843 ZG Grijpskerk

Voilla, dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een verhaaltje over de tijd van het communistische Rusland. De censuur maakt een brief open gericht aan God. Er staat een smeekbede in van en oud vrouwtje aan God, dat smeekt om 100 Roebel omdat ze haar man is overleden en geen geld heeft om eten te kopen.
De mensen van de censuur zijn ontroerd en gaan met de pet rond. Ze halen vijftig roebel op en sturen het haar terug uit naam van God.
De volgende week weer een brief aan God van het oude vrouwtje. Weer maken ze de brief open.
"Lieve God, dank u voor het geld. Maar stuur het niet meer met de post, want die dieven bij de censuur hebben er vijftig Roebel uit gestolen"
14 jaar geleden
Ik heb ook wel eens gehoord dat brieven aan God in de klaagmuur in Jeruzalem komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De brieven aan God, nou, die krijg ik.

De rest geen idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als god alles weet, dan is alleen het schrijven toch al voldoende?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die MarieAnne;

Van die andere jongens weet ik het niet, maar die aan mij worden gewoon netjes oodrgestuurd, hoor!

Toegevoegd na 20 seconden:
doorgestuurd, dus....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mag toch hopen dat ze er serieus mee omgaan. Want ik veronderstel dat mensen die dergelijke brieven schrijven (kinderen?), ook serieus zijn. En met serieuze mensen dien je respectvol om te gaan.

Ook al ben je - zoals ik dat ook ben - agnost of desnoods atheïst (wat ik dus niet ben).

Het antwoord van de moderator in ons gezelschap spreekt mijn dan ook wel aan: de EO! Zoals je begrijpt begrijp ik weer niet zoveel van een aantal reacties op diens antwoord.