Waneer is uitgerekend dat de 7 miljardste mens op aarde komt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

pfffff...
het is nog niet uitgerekend, maar met deze gegevens kom je misschien een aardig eind

Per seconde:

Er worden 4,17 mensen per seconde geboren, 1,80 mensen gaan per seconde dood. Netto bevolkingsgroei per seconde is 2,37.

Per dag:

Kalenderdagen hebben een lengte van 24 uren van elk precies 60 minuten van elk precies 60 seconden, ofwel 86400 seconden in totaal. Per dag worden dus 360.288 mensen geboren. Per dag gaan er 155.520 mensen dood. Per dag komen er op de wereld 204.768 mensen bij

vergeet niet dat je niet exact de juiste tijd uit kan rekenen (een bevalling kan eerder of later plaatsvinden, vlot verlopen of met complicaties) bovendien hoop ik niet dat het ergens in een verlaten gebeid/land is, want dan ben je er niet eens van op de hoogte.
ook kunnen er net 2 mensen tegelijk overlijden, waardoor je eigenlijk 1 baby verder moet tellen die je weer net moet weten te trasseren, maar als het je lukt heb je wereldnieuws!!!

succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de gegevens van Worldometers gebruikt, en even een simpele lineaire extrapolatie toepast kom je uit rond
6 mei 2012.

Sterfte en geboortes verlopen natuurlijk niet netjes door de tijd, en ook de huidige bevolkingsstand is natuurlijk een schatting.

Maar ergens rond die tijd zal het wel zo ver zijn.