Hoe komt het dat als je valt je broek niet kapot is en je knie wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is je broek ook stuk hoor!

Antwoorden (4)

Broek veroorzaakt juist het plek;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijdens de val zit je broek klem tussen 2 voorwerpen, de grond, en je knie.
De grond geeft niets mee (asvalt/stoep), de broek blijft op zijn plaats door de val (zwaatekracht) je kie schraaft over je broek heen waardoor je knie opengehaald wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je huid bestaat uit
Een paar lagen, de eerste laag kan je makkelijk kapot maken, en vaak door de vrijwings kracht tussen je knie en de broek gaaf de tweede
Huid ook kapot en begin je vaak te bloeden.
Je broek is gemaakt van een hardere en dikkere Stof an gaat Dan minder snel kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je je knie eigenlijk aan je broek schaaft en je broek aan de stenen, maar je bovenste huid sneller kapot gaat dan een broek?