Kan je in Nederland 911 (=Amerikaans alarmnummer) bellen?

Ik kan het nummer wel intoetsen in mijn mobiel, net als 112, wanneer mijn toetsenblokkering nog aan staat. Wie of wat krijg ik aan de lijn dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.9K

Het beste antwoord

Je wordt dan naar 112 doorgeschakeld (Nederlandse nooddienst).

Toegevoegd op 29-06-2009 19:14:39
Overigens kan dat per provider verschillen. Dus als je met een mobiel belt, bepaalt de provider of dit wordt doorgeschakelt. Ik weet niet of de KPN het ook op vaste lijnen doen. Ik denk het wel, voor als iemand een fout maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk het niet, aangezien de VS te ver weg is om daar het signaal op te vangen. Alleen vlak over de grens is het misschien te bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het net op een vaste telefoonlijn geprobeerd.
Dan krijg je de drie-tonige informatietoon om aan te geven dat het nummer niet bestaat.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Antwoordman.
Ik heb de provider T-mobile.
Met deze provider krijg je gewoon 112.