Wat is de (wiskundige) naam van het midden van een turborotonde of meerstrooksrotonde? Zie plaatje.

Picture for question
Antoni
14 jaar geleden
in: Overig
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag:)
Antoni
14 jaar geleden
Dankjewel!

Antwoorden (4)

Deze vraag is moeilijk te beantwoorden, helemaal als je nagaat dat ze allemaal een afwijkende middenvorm hebben:
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Dit maakt mijn vraag zelfs nog interessanter! Ik ga er van uit dat er voor iedere regelmatig gevormde figuur een wiskundige benaming bestaat. Naar mijn idee zijn deze figuren regelmatig gevormd (en met een wiskundige formule weer te geven). Welke dat is, weet ik overigens niet. Een en ander zou betekenen dat er drie namen zijn voor de drie verschillende figuren, of één naam met drie verschillende bijvoeglijke naamwoorden ervóór. Toch?
AWM
14 jaar geleden
Ik moet hier echt afhaken. Is er trouwens voor elk soort regelmatig gevormd oppervlak een wiskundige naam bedacht?
Antoni
14 jaar geleden
Dat weet ik niet zeker, maar er zijn er veel meer dan je denkt. Overigens bedenk ik nu dat er waarschijnlijk stenen zijn in deze vorm voor het leggen van een terras in een tuin. In de winkel moet dit soort stenen dan toch een naam hebben? Ik ga eens verder zoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan heb je ze ook nog met een by-pass en dubbele by-pass voor degene die naar rechts willen, die kunnen dan net voor de rotonde al rechtsaf en komen op die manier niet eens op de rotonde. Tsja, de verkeerspleinen van vroeger zijn er niet meer he.
AWM
14 jaar geleden
Ja, maar dit is het absolute summum (van gekte)
The Magic Roundabout in Wiltshire: http://www.bbc.co.uk/wiltshire/content/images/2007/10/22/msn_magic_roundabout_470x350.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman Mijn hemel, en dan nog links moeten rijden ook... :))
AWM
14 jaar geleden
@Penny, ja, idioot.
Dit is het bord dat je tegenkomt op weg naar de rotonde, dus zijn het eigenlijk vijf in één.
http://www.armin-grewe.com/holiday/wiltshire/magic-sign1.jpg
het lijkt een verschoven cirkel, net zoals een paralellogram een verschoven rechthoek is. Ik zou het een paralellocirkel noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij tekenen zou ik dit een verbogen spitsovaal noemen... kun je daar wat mee?

Toegevoegd op 28-06-2009 21:48:52
of een gestileerd kuikentje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgeronde ruit lijkt me wel wat.
Niet-wiskundige naam zou een oog kunnen zijn, net als bij een orkaan.