Wat maakt in jouw ogen iemand tot een held(in)?

Ha, die Lezers;

Dus niet alleen aangeven wie jie held is of zou kunnen zijn, maar vooral ook waarom. Een eigenschap of prestatie van de held(in) in kwestie dus.

'jie' moet natuurlijk 'je' zijn....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.9K

Het beste antwoord

Ik denk dat je een held bent als je je eigen belang overstijgt en niet meer aan jezelf denkt maar alleen aan die ander of anderen die je op de een of andere manier kunt redden of helpen. En vaak is daar moed voor nodig, heel veel moed...
En ik heb bewondering voor iedereen op wie dat van toepassing is, dan ben je voor mij een echte held.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik heb best respect voor iemand die belangeloos een ander uit water redt. Is ook een held.
Maar echte helden zijn mensen die anderen van een wisse dood hebben gered en dat maar al te vaak met hun eigen leven hebben moeten bekopen.
14 jaar geleden
Een echte held is in mijn ogen iemand die zijn eigen leven op het spel zet om dat van een ander (mens of dier) te redden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pim Fortuyn, en dat was hij in mijn ogen voordat hij vermoord was...

Het was een man met stijl, met charisma en iedereen kreeg hij aan het denken... Het is jammer dat hij nooit kunnen werken aan zijn idealen... Kortom een held...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, bij zo'n vraag moet ik meten denken aan het nummer Kinslayer van nightwish.
Met als text erin "Not a hero unless you die"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helden zijn voor mij mensen die een uitvinding hebben gedaan waar de hele mensheid nog generaties lang plezier of baat bij heeft.
Bijv. de uitvinder van het breedspectrum antibioticum.
Maar ook de uitvinder van de stofzuiger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha die HansV.... een held is iem die een enorme belangeloze zelfoppoffering heeft gedaan. En dat enorme hoeft niet iets heel heftigs te zijn dat kan ook iets eenvoudigs zijn maar gedurende een lange tijd. Persoonlijk neem ik diep mijn hoed af voor mensen die vrijwillig werken in een hospice, elke dag als ik er langs rijd denk ik aan die mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga zelfs nog een stapje verder dan Kempo - ik vind iedereen, die vrijwillig iets bijdraagt aan een beter lot van mens en dier, een held. Als iedereen zijn/haar vrijwillige werkzaamheden neer zou leggen, zou de chaos compleet zijn - denk aan voedselbanken, kleren inzamelen, buurthuizen, uitstapjes en verzorging van ouderen en zorgbehoevenden, het verzorgen van afgedankte dieren, of dieren die in de vrije natuur ( soms tijdelijk) niet overleven kunnen, kollektanten voor de vele goede doelen, en nu vergeet ik er beslist nog een heleboel.
Ze lopen niet te koop met hun idealisme, en worden daardoor vaak over het hoofd gezien, maar ze verdienen van ons allemaal een enorme duim-omhoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een held is iemand die zichzelf kan overwinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helden zijn voor mij al diegenen die in '40-'45 het leven van vele joden hebben gered, hetzij door hen te helpen of te voorzien van een onderduikadres, hetzij door enig ander werk in het verzet.
Velen hebben hun leven in de waagschaal gesteld door anderen te redden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een held is iemand die een ander belangeloos 'uit de brand' geholpen heeft. De held in kwestie hoeft hiermee niet beroemd te worden. Het hoeft niet het redden van een of meerdere levens te zijn. Het gaat gewoon om een spontane menselijke daad, die je laat voelen dat er noodgevallen mensen zijn waar op gebouwd kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet onmiddelijk aan een liedje denken: Dit I ever teel you you're my hero, you where the wind beneath my wings. Ik vind iedereen die een ander beter laat presteren zonder daarvoor betaald te krigen een held, gewoon simpel een compliment een knuffel, een opbeurende opmerking en natuurlijk iemand die een spectaculaire reddingsactie uitvoert.