Om dom te zijn, moet er een vorm van intelligentie zijn. Heel veel diersoorten denken niet na, maar handelen instinctief en reageren op impulsen.

En de mens is een zoogdier, het zou dus best de mens kunnen zijn hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ezel, het symbool van domheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uilskuiken;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uil is geen zoogdier!
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maakte ook een compliment;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alsslajemelev. Nog één keer en je bent weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
’ donkeys appear to be quite intelligent’ Over een bepaalde groep ezels die klein van formaat zijn:
’...and the intellectual capability only slightly inferior to man’s.’ http://en.wikipedia.org/wiki/Donkey
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of koppigheid...
Ik denk de muis, want da's de kleinste zoogdier die ik ken - en die zal waarschijnlijk ook de kleinste hersenen hebben.

Toegevoegd op 28-06-2009 13:20:26
Of misschien deze bumblebee vleermuis:
http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/smallest8.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i001580.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar die zijn uitgestorven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Een blindengeleidehond heeft misschien niet zo veel hersens, maar slim is hij zeker. '
Een blindengeleidenhond is gemiddeld niks slimmer dan een andere hond. Er zijn alleen wat kunstjes aangeleerd die voor de mens (in dit geval blinden) handig zijn.
Zoogdieren zijn niet van die orde dat ze geklasseerd, getypeerd kunnen worden in dom en dommer...

Dom is een menselijke eigenschap en als je dat aan een dier gaat plakken, dan klopt het al niet...

Antwoord: Er zijn geen dieren die aan de eigenschap dom voldoen, dus er is geen antwoord op deze vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord.
ik gok op een luiaard.
die beesten doen zo verDOMd weinig..
14 jaar geleden
Koala beren, ze doen NIKS als ze aan een boom hangen kan je ze er gewoon af pakken en op je hoofd zetten ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Panda beren.
Die zijn zo lui dat je een leger wetenschappers nodig hebt om ze te laten paren.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, inderdaad. Ze hebben ze zelfs pandaporno laten zien. Volgens mij zijn ze uiteindelijk gaan paren om van die wetenschappers verlost te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zijn ze wel slim, en willen ze zorgen dat die wetenschappers werk houden. Als ze dan even weg zijn, dan is het opeens feest :)
Hoezo "DUS niet de mens"?
De mens is ook gewoon een zoogdier. Dus waar je jouw logica vandaan haalt..
En verder is het misschien wel de mens, omdat wij door onze nieuwsgierigheid en neiging tot "ontwikkeling" de wereld naar de (...) helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar 1 zoogdier, dat zijn leefomgeving verstoort, verziekt, of kapotmaakt, en nog denkt, dat hij goed bezig is ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze cavia!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schaap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk zijn er wel verschillen in IQ tussen zoogdieren. dat wordt meestal gemeten door de 'leerbaarheid'. Zo is uitgevonden dat een varken intelligenter is dan een hond. Een varken kun je heel veel leren, hun leed in de bio industrie is dus veel groter dan je je kunt voorstellen. Misschien heb ik ongelijk, maar ik vermoed dat grazers over het algemeen dommer zijn dan roofdieren of alleseters (mensen, varkens). Grazers zijn bezig met vluchten, eten en sex, terwijl roofdieren en alleseters meer moeten doen voor hun eten, zoals samenwerken om samen een prooi aan te vallen. Of muizen het domst zijn weet ik niet, ook zij zijn erg leerbaar. Kortom, een moeilijke vraag.