Als mijn man eens een keertje blij is (hij is heel ziek). Als mijn kat me toestaat hem even in mijn armen te houden. (is een heel schuwe kat uit het assiel) Als diezelfde kat met me gaat wandelen (we lopen dan een rondje om 3 blokken). Als de planten op mijn balkon nieuwe bladeren en bloemen krijgen. Als ik me even in de zon kan koesteren. Als de merel 's avonds dichtbij komt fluiten. Als ik door groene parken loop. Als ik mijn lievelingsmuziek hoor. Als ik rustig de krant kan lezen. Als ik nieuwe kleren en huishoudelijke voorwerpen heb gekocht.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zijn soms kleine dingen, maar o zo belangrijk..sterkte zondag met je man.
zondag
14 jaar geleden
Dank je wel, lief van je.

Andere antwoorden (11)

Alhoewel mijn leven niet altijd even gemakkelijk is ( mijn leven is soms net een soap) haal ik inspiratie uit de klleine plezierige dingen.
Als iets me gelukt is, een knipoogje, een grapje, de tuin, etc etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je inspiratie nodig om te leven?

Het is andersom, je hebt inspiratie nodig om te sterven, maar niet om te leven...

Leven gebeurt al, zonder dat je iets doet, ´s morgens doe je je ogen open en je hoeft er niets voor te doen om te leven, it just happens...

Maar om te sterven daar moet je iets voor doen, dan moet je voorbereidingen treffen, dan moet je weten hoe je dat wilt doen, dan moet je afkijken, hoe een ander dat deed... En inspiratie is afkijken. Als iemand zegt ik ben geïnspireerd door Picasso, dan zegt hij ik heb afgekeken hoe Picasso zijn schilderijen maakt, en dat doe ik op mijn manier na... Dat is inspiratie...

Dus terug naar je vraag, mijn leven speelt zich af zonder enige inspiratie, whatsoever...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleine dingen zoals, de veelzeggende lieve blik van mijn partner, de aanblik van mijn kleinkind die probeert te gaan staan en me dan stralend aankijkt, mijn zoon die opbelt en me een kus geeft door de telefoon, de zon die schijnt, de vogels die achter in de tuin fluiten, een compliment van een collega, mijn dochter die omfietst om even langs mij te rijden voor ze naar haar werk gaat om snel op de ruit te tikken en met een kushand sterkte te roepen als ik het moeilijk heb.....en dat zijn eigenlijk geen kleine dingen...dat zijn grote dingen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi...
Het leven is één grote inspiratiebron...

En zolang ik adem blijf ik leven. Zo simpel is het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit het overlijden van mijn oudste zoon en het blijven leven van mijn jongste zoon..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door gewoon om me heen te kijken en de kleine dingen te zien. Niet wat je op tv aan ellende ziet, maar een glimlach van een vreemde die je tegen komt, het roodborstje in je tuin, de geur van gemaaid gras, mijn zoon die zijn was komt brengen en vraagt of hij kan blijven eten, de zon die 's-morgens de slaapkamer verlicht. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Waar het om gaat is dat je je openstelt voor deze dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde geven en ontvangen. Geliefd en gewaardeerd worden is mijn grootste inspiratie. En verder uit de kleine, mooie dagelijkse momentjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is absoluut zo..mooi gezegd
het is een KEUZE denk ik...

Je kunt ervoor kiezen om alles wat er in het leven gebeurt

- de negatieve dingen te benadrukken (neem een abbo op de Telegraaf)

- de positieve dingen te benadrukken. Geniet van het leven, de mensen om je heen, ongelofelijk wat ze WEL doen.... de schoonheid van alles. Lees vooral de telegraaf niet.

Het klinkt flauw, maar de werkelijkheid is mooi, wreed, schoon, liefelijk, afschuwelijk...alles tegelijk.
Wat je tot je neem is een keuze. Ik heb ervoor gekozen 'geen vuilnisbak' te zijn en dus niet al het negatieve en lelijke te verzamelen. Er zijn er velen die wel zo leven. En mijn houding naief vinden. Ik vind het naief wat zij doen en zwartgallig en onnodig. Kijk naar het geheel en geef alles op zijn tijd aandacht. En zeker het goede en schone, daaruit haal je energie om het andere aan te kunnen:)

Het leven is mooi. En het gaf mij GV om me er over te verbazen:)
Verwondering is een van de mooie emoties:) laat dat toe en je voelt je al een stuk prettiger:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je heb geen inspiratie nodig om te leven
Je heb kracht nodig
En als je de kracht niet meer heb is het einde zoek
En de kracht haal je uit je zelf
Daar kan niemand je bij helpen

Toegevoegd op 28-06-2009 12:51:05
en of fam en vrienden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rare vraag eigenlijk.
het had moeten zijn: wat is jou kijk op het leven.

maar het gebeurd gewoon en daar is niks voor nodig , klokje tikt altijd door :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inspiratie haal je uit een ander. En de ander weer uit jou.
Inspiratie vermeerdert zich door het gevoel weg te geven, net als bij liefde.
Telkens als je iemand ontmoet, werkelijk ontmoet, voel je de inspiratie en de liefde over en weer stromen.
Heerlijk is dat.
Meer heb je niet nodig om aan de slag te gaan en te blijven in je leven.