Wat zouden we zijn zonder internet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe niet zo dramatisch zeg...

Het beste antwoord

Ik vind de tot nu toe gegeven antwoorden wel een erg simpele visie op de werkelijkheid. Voor de meesten is internet het kijken van websites via het http protocol met een browser. Het is meer dan een vervanging van een TV en die TV komt dan weer terug als er geen internet is.

Internet is meer en groter dan het Word Wide Web (www) en een van de grootste revoluties van de afgelopen 15 (!) jaar. het betreft het aan elkaar knopen van netwerken, apparaten én mensen!

Via internet krijgen we niet alleen alle real time informatie binnen over nieuwszaken (bijv. over de dood van Michael Jackson werd ook op Goede Vraag meteen gespeculeerd), maar ook over zaken die in landen afspelen waar de gewone journalist geen verslag over kan doen, zoals in Iran. Via een dienst als twitter bereikt het nieuws ons toch. Dat was "vroeger" ondenkbaar.

Ook onze business is er afhankelijk van geworden. Business to business systemen lopen via internet. Diensten worden landen zoals India hier aangeboden via het web. Zie hiervoor het interessante boek van Freeman (The World is Flat) over globalization door internet.

Ik had zelf gisteren een online meeting met iemand in India die met mij mee keek op mijn PC om een lastig configuratie probleem samen op te lossen. In de oude wereld had ik hiervoor meer dan 1000 km moeten reizen.

In derde wereld landen begint Internet belangrijk te worden als communicatiemiddel. Het internet overbrugt daadwerkelijk afstanden.

Praktisch zou je door het wegvallen van internet even terugvallen op de TV. En even geen e-mail kan een verademing zijn. Jim Stolze probeerde het een maand uit en brengt zijn verslag in boekvorm uit. Ik vind het een geweldig experiment, maar ik zou het zelf niet kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

In berenvel-gehulde oermensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies hetzelfde als nu... Niets anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed +1
Hetzelfde als 10 à 15 jaar geleden. Perfect tevreden dus met wat we hadden en internet niet missende. Want wat je niet kent kan je niet missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan internet zijn we ooit gewend geraakt, is het er niet meer dan wennen we ook daar wel weer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
papierverbruikers met aanzienlijk minder informatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen, net als nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als internet niet was uitgevonden dan zaten nu nog meer mensen zich nog meer te ergeren voor de televisie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou dan hoogst waarschijnlijk niet op deze stoel zitten voor de PC... dan had ik wel wat beters te doen dan hypothetische vragen op GV te beantwoorden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder Internet zouden we van veel informatie verstoken zijn.
Internet is een communicatie en informatie revolutie. De impact van Internet zou wel eens veel groter kunnen worden dan menigeen verwacht. Internet is de grootste bijdrage aan de democratie, aan de vrije uitwisseling van kennis, inzichten en ideeën, sinds 500 jaar geleden de boekdrukkunst werd uitgevonden.

Waarschijnlijk zou ik zonder internet nu op de bank zitten en naar de TV kijken, erg passief en zonder invloed op wat dan ook.