Wat kan er zijn als je spontaan bloedneuzen krijgt

Ik peuter niet neus ofzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Antwoorden (8)

Het kan komen door het slikken van bloedverdunners, bijvoorbeeld om trombose te voorkómen. Het slijmvlies kan extra kwetsbaar zijn geworden door een droge lucht of wanneer je verkouden bent. En oudere mensen hebben wat zwakkere bloedvaatjes door slijtage.
Zorg dat de lucht in je huis niet te droog is. In de winter kan je bijvoorbeeld vochtige handdoeken over de verwarming hangen of bakjes water op de verwarming zetten. Neem contact op met je huisarts:
•als het bloeden doorgaat nadat je je neus tien minuten dichtgeknepen hebt;
•als je bloedverdunnende medicijnen gebruikt en wel eens een bloedneus hebt;
•als je regelmatig een bloedneus hebt, terwijl je niet peutert en altijd je neus zachtjes snuit.
Amadea
13 jaar geleden
het kan ook komen als je veel melk drinkt.miss dat je de laatste tijd meer melk drinkt of in combinatie met de kou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te weinig zout. Eet regelmatig zoute drop, of strooi wat extra zout op je eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij door de zwangerschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je afwijkende bloedwaarden hebt. Laat je bloed eens prikken via de huisarts. Het kan wellicht zijn dat je trombocytopenie hebt (te weinig bloedplaatjes in het bloed) Dit kan leiden tot snellere bloedingen. Mocht het zo zijn dat je ook vaker last hebt van (spontane) blauwe plekken, piuntbloedinkjes (petechiën) of bijvoorbeeld snel bloedend slijmvlies bij het tandenpoetsen zou ik zeker even langs gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
perfect antwoord +1
Er zijn blijkbaar 2 zelfde vragen nu daarover ik zal hier ook even bijna het zelfde zeggen. Spontane bloedneuzen kunnen ook te maken hebben in ernstige gevallen van te lage bloedplaatjes. Als je spontane bloedingen hebt raad ik je aan om een bloedafname te doen om zeker te zijn om zowel ernstige ziekten als minder ernstige ziekten te kunnen uitsluiten. Ik zelf had ook spontane bloedneus en blijkbaar was ik zeer ernstig ziek. Ik zeg niet dat dit bij jou zo is maar een bloedafname ben je altijd zeker.
Indien er iets is mag je me ook prive bericht sturen.
Groetjes Ritchie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg dat als ik hoger kom dan 1000m meter, in de bergen. Heel vervelend, want daar heb ik een poosje gewoond. Vandaar dat de huisarts mij wel eens op bezoek kreeg. Hebben best veel mensen last van.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hoogteziekte treedt op als je te snel naar grootte hoogte gaat. De lichte verschijnselen zijn hoofdpijn, bloedneus en een gevoel of je een kater hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even na laten kijken, misschien moet het worden dichtgebrand, had een vriend van mij ook.