Wat kan ik doen aan een stinkende adem?

Ik poets 2x per dag flos af en toe, heb mondwater en mondspray al veel tandenpasta's geprobeert,iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (14)

Maak eens een afspraak bij de mondhygieniste. Die kan dan je gebit eens goed onder handen nemen qua plaque enzo. Dat scheelt vaak al een hoop. Zij kan je ook alles vertellen over een goede mondhygiene. En flossen of stoken moet je ELKE DAG doen. Het kan ook te maken hebben met wat je eet of zelfs met je maag. Als de mondhygieniste niet helpt, zou je eens naar de dokter kunnen gaan. Suc6
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me een goeie! Als ik maar geen spuiten hoef hHa
je tong als laatste meepoetsen ! kan in het begin misschien braakneigingen geven..maar dat gaat na een paar keer voorbij ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kauwgum
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag in de klas niet
Kijk waar 't vandaan komt. Stinkende adem kan zelfs vanuit je maag komen. Dan heeft 'n arts misschien 'n tip. 'n maagbeschermer misschien??

Toegevoegd na 52 seconden:
Ik ben handig, dit stond er al:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal stinkt ze adem s`ochtends ik heb het heeel soms en dan doe ik gewoon tandpasta op m´n tong en na 1 minuut spoelen daarna gewoon je tanden poetsen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tongschraper gebruiken.
Suikervrije kaugom kauwen zodat he speekselproductie op gang blijft.
En as said, tong ook poetsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterke pepermunt kaugom en minder schoarma eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lus geen knoflook xd
Idd, goed je tong poetsen maar koffie helpt ook, alleen zwarte koffie welliswaar, koffie met melk veroorzaakt bacterien die op je tong gaan zitten en daardoor juist uit je mond gaat stinken, dus mocht je van zwarte koffie houden is dit mooi meegenomem!

Toegevoegd na 4 minuten:
Het kan ook met je maag te maken hebben, dat valt niet te verhelpen met deze middeltjes maar zeker weten doe ik het niet, als je eens bij de huisarts zit zou ik het eens vragen mocht de koffie niet werken;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poets je hele mond, dus tanden tandvlees (voorzichtig), wangen, gehemelte en tong. Daarnaast flossen of stoken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Extra strong mint. Je moet er wel wat voor over hebben voor een frisse adem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook nog zijn dat je een ontsteking in je mond hebt.
Een ontsteking onder een kies hoef je niet altijd te merken, en kan er toch zitten.
Of is misschien je tandvlees ontstoken?
Laat de tandarts je gebit geheel goed nakijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roken, alcohol drinken, knoflook eten.

wat je ertegen kan doen is goed poetsen, het bovenstaande vermijden, tanden poetsen, je tong poetsen, flossen, afspraak maken met de tandarts, afspraak maken met de huisarts (kan van je maag afkomen) kauwgom eten, mondspray gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mentos kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets minder vaak voorkomende oorzaken als hiervoor gegeven:

Diabetes, dit kan tot slechte adem leidden, als je een milde vorm hebt hoef je verder geen enkele last te hebben.toch verstandig om even te laten controleren.

Amandelstenen, kleine wit-gele steentjes die op of in de groeven van je amandelen zitten. het is eigenlijk een uitscheiding van de afvalstoffen , waar dan weer wat bacterien op gaan zitten.

Aan de soort geur is vaak al af te leiden waar het vandaan komt, diabetes geeft een zoete, ietwat aceton achtige geur, maagproblemen vaak wat meer zurige adem, en leverproblemen geven een "rotte eieren geur".