Lijkenpikkerij of niet?

Al sinds eind jaren 80 heb ik een collectors-item van Michael Jackson in de kast liggen. Het gaat hierbij om een singles-pack met picture-disk-singels. Ik wilde dat ding al eens verkopen maar toen kreeg ik maar een bod van 25 euro. Nu na zijn dood zal dat collectors-item natuurlijk zeer gewild worden, dus ik zit er aan te denken om hem op ebay te zetten. Maarja... mijn geweten knaagt nu dus wel. Is dit lijkenpikkerij, of gewoon slim omdat het nu meer gaat opbrengen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (12)

Gewoon slim, maar zelf zou ik nog even wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Commercie is het principe van vraag en aanbod.

Wanneer er veel vraag is (nu) heb je het goede moment!

Ik zeg, doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is slim om dat nu te doen... Lijkenpikkers die heb je niet bij Michael Jackson...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MJ heeft zelf jarenlang aan consumentenpikkerij gedaan en dat geldt voor iedereen in de showbiz. Er werd en wordt nog steeds veel te veel verdiend aan dat soort zaken. En misschien heet het wel lijkenpikkerij... So what?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg : doen! Je schaadt er niemand mee en over welk bedrag hebben we het nu in feite.
Dat je er in ieder geval over nadenkt is al erg positief.
Niets mis met je moraal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meteen doen. Je moet het ijzer smeden als het heet is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga gewoon eens informeren in een echte platenzaak of even bellen. Daar zit de echte liefhebber die zonder commercieel oogmerk weet wat het waard is.
Ik zou het even stil houden.
Dit is geen lijkenpikkerij. Dit is een goede investering die onverwacht op een ander moment vrij komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je per ongeluk dit item?
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nou, nou, moet je eens kijken wat ze daar voor vragen!
Nog geen bod erop, maar ik neem aan je al blij zou zijn met de helft?
Volg dit item maar eens op Ebay, dan krijg je een indruk...
Ha, die Twickxsz;

Ik zou het pas lijkenpikkerij vinden als je de overledene of de nabestaanden zou benadelen en daarvan lijkt me hier geen sprake. Gewoon verkopen dus als je kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon verkopen, want wie weet hoe ontzettend gelukkig je er nu iemand meemaakt die MJ erg mist en nu alles over hem wil hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar is er geen haast bij, dus wacht nog ff lekker een tijdje. Dan is het nog meer waard!
En lijkenpikkerij is het niet hoor.
Meneer Jackson heeft zelf een levenlang miljoenen en miljarden verdiend met af en toe een moppie zingen en swingen.
En dan zou wat jij doet lijkenpikkerij zijn?
Ik hoop dat je er een lekker centje aan overhoudt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon erop zetten en zie maar hoe hard het loopt.
je bent niet verplicht te verkopen bij te lage biedingen.
of stop het terug in de kast voor 100 jaar, hebben je kleinkinderen er wat aan.