Als ik ergens op beoordeeld word of bv op school iets oefen waar iemand bij is lukt dit nooit, begin ik hard te trillen en zweten.

Bij bv een praktijktoets krijg ik een blackout en blijf ik er nog de hele dag mee zitten. Heeft misschien iemand tips zodat ik er minder last van heb? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

examen/faalangst training!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letten op je ademhaling en/of beseffen dat het de wereld niet gelukkiger of beter maakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praat met je mentor en vraag of docenten bereid zijn je dit na de les te laten doen als ze hiervan op de hoogte zijn. Zonder klas erbij. Dat is minder stresserig.

Het gaat erom de leerling/student zoveel mogelijk tot zijn/haar recht te laten komen en soms moet dat even anders dan normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en juist als het dan niet lekker gaat, zie je nóg meer op tegen de volgende keer. Praat echt met je mentor dat hiervoor een oplosing gevonden wordt. Anders heb je dat iedere keer!