Wat kan ik doen tegen de warmte?

Ik kan namelijk écht niet slapen door de warmte. Ik heb mijn deur én mijn raam open, maar het lukt gewoon niet.

Ik heb ook geen zin om allerlei dure apparaten (airco, ventilator) te kopen voor die paar weken dat het warm is in Nederland.

Kortom: heeft er iemand handige, makkelijke, goedkope tips om toch een beetje nachtrust te pakken in dit weer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5.6K

Het beste antwoord

Zie de bron, hierin vind je een aantal tips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wat ik zelf doe is vlak voor het slapen gaan redelijk heet douchen (eerst bijna koud, maar eindigen met heet, anders wil je huid weer opwarmen als reactie), endan NIET afdrogen en zo op bed gaan liggen gewoon onder een lakentje. Voor een paar warme nachten is dat prima te doen.

Plantenspuitje naast je bed is ook heerlijk. Af en toe weer even sproeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ventilator is zeker een uitkomst. En juist met die paar weken warmte per jaar kun je jaren met zo'n ventilator doen. Een goede investering in je nachtrust, die niet veel hoeft te kosten.

Een frisse douche nemen voordat je gaat slapen wil ook nog weleens helpen. Maar echte verkoeling krijg je als de lucht zich verplaatst, dus misschien toch nog eens de aanschaf van een ventilatortje overwegen?

Slaap lekker! Hoop ik :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een natte handdoek of nat laken voor je open raam hangen. Door het waaien (ramen tegen elkaar los) komt er een koele bries .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een paar boterhamzakjes vullen met water en op je ''borst'' leggen.ken je 'smurfensnot nog? die zakjes? nou zoiets..helpt gegarandeerd...!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 leuke oplossing, naatje...
Je moet de dag preventief beginnen en alles gesloten houden. Dat scheelt al een hoop in de warmte.
En zodra het buiten wat begint af te koelen de boel open gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst ramen en deuren dicht, want juist daardoor laat je die warme lucht binnenkomen. Zet een ventilator op een goeie afstand van je bed, ga liggen en laat de ventilator voor 5 minuten over je heen gaan en je zult zien dat je het al koud krijgt. Je zult snel onder de lakens en dekens duiken om vervolgens lekker te slapen. Laat de ventilator wel aanstaan.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik van de jarenlange vakanties uit Spanje weet is dat je zolang de zon schijnt alles dicht hebt. Dus niet alleen de ramen, maar ook de gordijnen en eventuele luiken. En dan zo gauw de zon onder is alles open zetten. Zorg er dan alleen wel voor dat je de muggen buiten houd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg voor een dekbedhoes van satijn, dat is koel in de zomer. Zet een ventilator naast je bed.
Koop Glacial (te koop bij surinaamse of indische toko's) en doe daarvan een beetje in je nek, op armen en benen.
(Dit product wordt in de tropen gebruikt tegen nachtwarmte en koelt je lijf heerlijk af, is echt lekker).
Slaap lekker