Last van rugpijn

Ik heb soms als ik uit me bed kom dat ik last heb van rugpijn maar ik heb de vorige dag niks intensiefs gedaan. En loop ik de hele dag met een zere rug hoe komt dit en wat kan ik er tegen doen? Ik ben best lang (2.04m) kan dit een rol spelen?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Hoe is je matras? Oud, nieuwer? Hard, zacht?
Als je niet een matras hebt die zich aanpast aan jouw lichaam, aan de drukpunten van jouw lichaam, dan heb je last bij en na het opstaan. Zo belangrijk, een goede matras!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry ik kan u niet helpen of het een rol speelt dat u zo lang bent maar ik weet wel een middeltje wat erg goed helpt tijgerbalsem smeer dat voor dat u naar bed gaat op u rug (kunt u beter even aan iemand vragen die dat voor u doet) veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijft de pijn de hele dag aanhouden of trekt het weer snel weg? Straalt de pijn uit naar een kant van je billen en/of benen? Het kan inderdaad ook je matras zijn die aan vervanging toe is. Is je bed lang genoeg zo dat je er goed in past? Het kan ook nog zijn dat je in een voor je rug ongunstige houding slaapt. Om je een beter advies te kunnen geven is er net iets meer informatie nodig zoals omschreven in mijn antwoord. Tot slot kan je lengte wel van invloed zijn. Lange mensen hebben een grotere kans op rugproblemen dan kleinere mensen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Maar bij weinig beweging door bijvoorbeeld een zittend beroep kunnen je onderste wervels stijf worden. Een koudje erop kan dit verergeren en problemen veroorzaken. Soepel houden en buikspieroefeningen kunnen helpen. Of bespreek het eens met je dokter.