Als je zegt ten ruste leggen, dan zeg je???

een vriendin zegt altijd als ze offline gaat. nou meid ik ga mezelf ten rusten leggen.
hier bedoelt ze slapen mee, maar in mijn oren klingt het als. nou meid ik ga zelfmoord plegen.
wat zeg je als je zegt '' ik ga mezelf ten rusten leggen.''?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.9K

Het beste antwoord

nou mijn gedachte was ook meteen.. o, gaat ze dood?
dus tja, zo raar is de opmerking/ vraag niet. voor mijn gevoel. wellicht door dat je als iemand dood is dan zie je b.v. op een graf steen : rust in vrede.
Maar als je er verder over na denkt dan is het wel dat je even lekker gaat slapen.
misschien is het de omgeving waar iemand woont/ of gewoond heeft. soms worden uitspraken in een andere omgeving anders opgevat/ anders gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dan gaat ze slapen!

Toegevoegd op 26-06-2009 01:23:48
Ofwel haar hoofd op haar kussen leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je gaat uitrusten, meer niet en ook niet minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zeg je, "ik leg me te rusten", hiermee geef je aan dat je gaat slapen, of even op de bank gaat liggen, met meestal even de oogjes dicht.Het kan dus ook van korte duur zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je, dit persoon licht ten ruste gebruikt, is als je je in een omgeving verkeert waar: Deze persoon heeft een tuintje op de buik, niet gepast is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, zo moest het, ik wilde dat vertellen, maar met foute woorden.
ik versta onder '' ik ga mezelf ten rusten leggen'' dat iemand gaat slapen...

ik dacht heel even dat ze zich zo met haar PC identificeert dat ze met 'ik gae mezelf ten ruste leggen', bedoelt dat ze de computer uit gaat zetten... dat zou me meer zorgen baren...

als je vriendin na wat gebabbel aan de telefoon zegt: nou meid, ik maak er een eind aan... denk je dan dat ze zelfmoordplannen heeft of dat ze even wat anders gaat doen dan telefoneren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha! Da's mij ook wel eens gezegd aan de telefoon: Nou joh, ik ga je ophangen!
het betekent gewoon dat je even gaat liggen om te rusten, een tukkie doen ,een uiltje knappen, een slaapje te doen, de binnenkant van je oogleden gaat bestuderen etcc etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Letterlijk vertaald, ik breng/sleep mezelf richting bed of bank en ga rusten. Als antwoord zou ik zeggen: rust lekker uit of slaap lekker. Het klinkt erg ouderwets in mijn oren en ik zou het zelf niet gebruiken. Ik ben meer van: ik ga pitten want ik val bijna om, laters! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk hetzelfde als wanneer je iemand anders 'welterusten' Wel te rusten gaan, wenst.

Dat je dit anders interpreteert, zal waarschijnlijk met historie hierin te maken hebben. Probeer de juiste context erbij te vinden en of het aannemelijk is bij deze persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste gedachte bij Ten ruste leggen is eigenlijk iemand begraven.

Maar als ik de antwoorden hierboven zo lees, dan ben ik dus een van de weinigen die er zo over denkt.
Als ik zelf ga slapen hou ik het op: "Mijn bed opzoeken", "Dromenland verkennen" of (met dank aan Bassie) "De binnenkant van mijn oogjes bestuderen".