Wat moet je doen? Lees even het verhaal:$

Vroeger was ze m'n beste vriendin ik heb een lange tijd geen contact met haar gehad maar laatste tijd bouwen we het weer langzaam op het is alleen dat zij net accepteren kan dt ik verandert ben en ik kan dus niet accepteren dt ze alleen aan zichzelf denkt en niet ziet wat ze fout doet maar goed het gaat steeds weer beter en zou graag weer met haar kunnen praten en alles zoals vroeger maar niet helemaal het zelfde ik wil m'n nieuwe vrienden niet laten vallen voor haar.. Maar nu geeft ze een feest waar een paar leuke mensen komen misschien en ik ook maar eigenlijk heb ik er niks te zoeken.. Maar ze was wel m'n beste vriendin.. Moet ik gaan of juist niet??:(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Jaa natuurlijk moet je gaan! Ze was vroeger je vriendin en nu ook! En je mag toch wel meer vriendinnen hebben dan je huidige vriendin?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mag niet meer vrienden hebben dan haar alleen geloof me daardoor voelt ze zich achtergesteld ofzo ik ben ook haar enige vriendin maar dat komt omdat ze iedereen afstoot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze vroeger haar vriendin was wil nog niet zeggen dat ze dat nu ook is. Tijden veranderen.
Goede vrienden gaan toch bij elkaar op bezoek / naar elkaars feest (mits op vakantie of is)? Ik zeg dus gaan OF je kan het echt niet accepteren hoe ze denkt/doet en in dat geval moet je niet gaan maar dan ook geen vriendschap opbouwen... Ik vind het een beetje vreemd dat je wel vrienden wil worden maar je vindt haar maar raar zeg je?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan natuurlijk altijd gaan. Maar je bent ook vrij om naar huis te gaan als je je er niet prettig voelt. Weet je wat het is...soms kan het zijn dat je vroeger hele goeie vrienden was. Maar zodra je ouder word groei je uit elkaar, je hebt andere doelen voor ogen maar groeit ook als persoon. De kans is dan gewoon groot dat je elkaar uit het oog verliest. Je ontmoet elkaar dan weer, maar je bent niet meer dezelfde. Ik zou zeggen probeer het nog ff en voelt het allemaal te gemaakt en niet prettig, dan kun je hier heel open in zijn en dit tegen haar zeggen. Maar kijk het feestje even aan,...is het niks ben je zo weer weg.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je hoeft ook nu niet ineens geforceerd beste vriendinnen te willen zijn. Dat moet vanzelf gaan. Maar eigenlijk is het heel simpel...vrienden komen en gaan. Als je maar open bent naar haar toe. Dat kan gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon gaan. Niet bij stil staan wat er kan gaan gebeuren. Je zult toch zien dat het anders uitpakt dan gedacht. Daarnaast tref je elkaar als het ware opnieuw dus laat dat wat gebeurd is achter je. Kijk naar het nu...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
^^maar eigenlijk heb ik er niks te zoeken..^^ schrijf je zelf. Dat is toch al het antwoord?

Je hebt geen zin, je weet niet wat je er moet. Ga je toch lekker niet? JIJ mag dat zelf beslissen. Niet doen omdat een ander wil dat je komt.

Misschien heb je al een andere afspraak staan op die avond of mak je er snel eentje. Met iemand die avond weg? Oppassen bij een kennis? Dan heb je een reden om niet te komen zonder dat je daarvoor een smoes moet bedenken. In de komende tijd kun je dan voor jezelf uitzoeken of je deze vriendschap nog wel waard vindt om te investeren.