Huisdieren krijgen tegenwoordig eerder een te rijk (vooral aan eiwitten) dieet dan dat ze een tekort hebben. Sommige katten vinden tuinbonen of aardappelschillen gewoon lekker (schillen niet afwassen want dan zijn ze niet lekker).
Als het een binnenkat is kan hij ook trek in gras hebben, ik heb zelf meestal een bakje kattengras staan, maar ook buitenkatten vinden groenten soms lekker.
Gras eten ze om verstopping door haar tegen te gaan en soms geven ze daar de voorkeur aan ondanks aangepaste brokken of malt in hun dieet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat hij dat lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat hij honger heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kat eet ook van alles. Schillen heb ik nog niet geprobeerd, maar smaken verschillen. Ook bij dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien komt hij iets te kort aan voedingsstoffen.
Toen ik klein was, hadden wij ook een aardappelschileter, ook tuinbonen, die bij het doppen wegschoten. en hij jatte komkommerschijfjes van ons brood, als hij de kans kreeg.
Wij hadden het toen financieel niet zo breed, en deze kat kreeg dus brood door het blikvoer - ik vermoed, dat hij daardoor te weinig vitamines binnenkreeg.
Maar ik denk niet dat het kwaad kan - hij is tenminste 18 geworden op zijn "dieet"....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef je hem wel kattenvoer