,ik heb werblaajfsverguning,ik heb Servische rijbewijs,hoe kan ik makkelijkste omwisselen voor nederlandse rijb

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Antwoorden (2)

Nee, kijk maar:

Omwisselen buitenlands rijbewijs
In bepaalde gevallen kunt u het rijbewijs dat u buiten Nederland heeft behaald omwisselen voor een Nederlands rijbewijs. Dit is alleen mogelijk wanneer u in Nederland staat ingeschreven en over een geldige verblijfstitel beschikt.

Geldige rijbewijzen afgegeven in de volgende landen kunt u omwisselen:

* Aruba
* België
* Bulgarije
* Cyprus
* Denemarken
* Duitsland
* Estland
* Finland
* Frankrijk
* Griekenland
* Groot Brittannië en Noord-Ierland
* Hongarije
* Ierland
* IJsland
* Italië
* Jersey (Staten van)
* Letland
* Liechtenstein
* Litouwen
* Luxemburg
* Man (eiland)
* Malta
* Monaco
* Nederlandse Antillen
* Noorwegen
* Oostenrijk
* Polen
* Portugal
* Roemenië
* Spanje
* Slovenië
* Slowakije
* Tjechië
* Zweden
* Zwitserland

Rijbewijzen afgegeven in de volgende landen kunt u uitsluitend omwisselen als ze geldig zijn voor de vermelde categorieën:

* Taiwan - B - personenauto - Nederlands rijbewijs categorie B
* Israël - B - personenauto - Nederlands rijbewijs categorie B
* Japan IB - personenauto en motorfiets met meer dan 400 cm3 - Nederlands rijbewijs categorieën A en B
* Singapore - Class 2 - motorfiets met meer dan 400 cm³ en Class 3 - personenauto - Nederlands rijbewijs categorieën A en B
* Andorra - personenauto - Nederlands rijbewijs categorie B
* Zuid-Korea - second class ordinary licence - Nederlands rijbewijs categorie B
* Canadese provincie Québec – Class 5 – Nederlands rijbewijs categorie B
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie hier: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/kan-ik-mijn-buitenlandse-rijbewijs-omwisselen-voor-een-nederlands-rijbewijs.html

"U kunt uw buitenlandse rijbewijs alleen omwisselen voor een Nederlands rijbewijs als u voldoet aan bepaalde voorwaarden. Daarnaast is het van belang of uw rijbewijs is afgegeven in een land van de Europese Unie (EU), de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) of buiten de EU."

"Op het moment van de aanvraag moet u ingeschreven staan in de gemeentelijke basisadministratie (GBA) en een geldige verblijfstitel hebben."

"Voor het omwisselen van uw rijbewijs moet u naar de gemeente waar u staat ingeschreven. De gemeente stuurt de aanvraag door naar de RDW."