Wat is nou echt het gevaarlijkste werk ter wereld?

Krabben vangen of garnalenboten bij de aussies of toch iets anders.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2K

Het beste antwoord

Ik denk dat soldaat door de tijden heen bewezen heeft de meeste slachtoffers geëist te hebben, dus dan kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat soldaat het gevaarlijkste werk is wat iemand kan doen als professie...

Toegevoegd op 24-06-2009 22:24:31
En onder die soldaten zijn de Japanse Kamikaze-piloten dan weer aanvoerder van deze categorie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Frontsoldaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, goede kans dat je iets oploopt...+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Die gasten die de brand bij Chernobyl moesten blussen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anno 2009 conducteur....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helaas wel ja...
Glazenwasser is ook altijd erg gevaarlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brandweermannen die mensen moeten opduiken op gevaarlijke plekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwemmen met haaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
electromonteur op een wolenkrabber
(even een lampje vervangen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig zag ik deze week op Discoverchannel dat ze daar een radio & TV antenne vervangen op zeer grote hoogtes op een heel eng dunne mast. Daar zeiden ze dat dit officieel het gevaarlijkste beroep in de VS was met 18 doden per jaar op de 100 (dacht ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Astronaut.
Er zijn sinds het begin van de ruimtevaart 22 atronauten verongelukt.
Naar verhouding best veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werken op een schip in de Golf van Aden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met XiniX eens dat soldaat een gevaarlijk beroep is; volgens mij heeft het aantal soldaten dat in WOII aan Russische zijde omkwam enorm (aantal weet ik niet) en daarvoor in WOI was de gemiddelde tijd die een soldaat meeging in een veldslag maar een minuut of tien. Die aantallen waren zo enorm dat ze de levensduur van een frontsoldaat voor lange tijd kort zullen houden. Bij de pauselijke garde kun je het daarentegen wel even volhouden.
Ook gevaarlijk is het beroep van stuntman, zolang je stunts maar gevaarlijk genoeg zijn; Evel Knievel heeft tijdens zijn stunts minstens 37 botbreuken opgelopen en is een paar maal in coma geraakt. Toch is hij nog 69 geworden en in bed gestorven aan longfibrose. Soms is missionaris dus toch nog gevaarlijker (er zijn er opgegeten).
O ja, testvlieger is ook nogal gevaarlijk (daar recruteren ze dan ook graag astronauten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duikers, die diep onder het zeeoppervlak lekken in olieleidingen moeten dichtlassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijnwerker. Vooral in landen waar men het niet zo nauw neemt met de veiligheid.