Is het nodig om tegen een hond tollerand moet zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is tollerand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tolerant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 fouten in 1 woord, knap hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begrijp je vraag niet. Bedoel je, dat je de keuze aan een hond wil laten, of dat je elk gedrag van een hond wel of niet wilt aksepteren ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een stelletje mekkeraars zijn jullie. De vraag is gewoon duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het teveel gevraagd om goed te schrijven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 lopendvuurtje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lopendvuurtje, even afgezien van de onnodige taalfouten, wat is de vraag dan volgens jou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al bij de reakties op de vraag gezegd, dat ik je vraag niet begrijp, en uit de tot nu toe gegeven antwoorden blijkt, dat het de antwoorders tot nu toe nét zo vergaat. Dus nog eens : bedoel je, of je alle gedrag van elke hond tegenover jou wilt aksepteren , of bedoel je dat je vindt dat een hond keuzes moet krijgen ?
Stel je vraag even wat duidelijker ajb....
Rieneke1
14 jaar geleden
wat bedoel je precies met tolerant zijn?

Antwoorden (12)

Tegen een hond moet je heel consequent zijn en juist niet te tollerant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker niet. Een hond moet weten wie de baas is. Je moet niet gaan slaan of schreeuwen, maar als je alles toelaat dat weet hij (of zij) dat na een tijdje en gaat daar misbruik van maken. Het zijn ook net pubers.

Ik verbeter niet graag mensen, maar bij een fout als deze; TOLERANT
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een hond niet laat blijken dat jij de baas bent, zal hij proberen de baas te zijn. Zit in de aard van het beestje.

Dus, nee, niet tollerand [sic]... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fijn dat je mijn antwoord nog even herhaalt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie bevestiging toch?
Nee je moet een baas zijn zonder mededogen, dan is de hond een hele goede slaaf...

Ik zeg het weer polariserend, maar daar komt het wel op neer...

Dus nooit tolerant, niet één keer... consequent hetzelfde elke keer...

Zo voedt je ook kinderen, partners, ouders en buren op...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist! +1 Vergeet collega's niet! :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen collega´s, vandaar dat ik die vergat.. LOL
nee je moet juist consequent zijn: niet op de bank is nooit op de bank, ook niet omdat oma er is of omdat-ie-zo-zielig-kijkt, of welke reden dan ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat moet.

Als de hond geen halsband wil dragen, moet je tolerant staan tegenover die keuze, en als de hond zijn hondsheid uit door tegen je bankstel aan te pissen, moet je respect hebben voor zijn hondse identiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar jij wil toch ook t elke week een nieuw bankstel hoeve te kopen omdat het stinkt naar hoden plas.
Een hond is een hond. Dus zal hij aan de konten van andere honen willen snuffelen. Dat hoort bij het natuurlijke gedrag. Dus in dat opzicht moet je tolerant zijn.

Echter.. Honden zijn groepsdieren [wolven - roedels] waar duidelijk een wolf/hond de baas is. Als JIJ dus niet duidelijk aangeeft waar de grenzen liggen, en toont dat jij de baas bent, dan zal je hond aannemen dat de hond de baas is, en jou dus proberen te corrigeren.

Een goede manier om een hond te corrigeren is ten eerste op hem af stappen en licht boven hem te hangen. Daarnaast, als de hond nog steeds denkt de baas te zijn kan je hem een lichte tik tegen de oren geven. Dat is de manier waarop moeders de puppies ook corrigeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Consequent moet je zijn, zo zwart wit mogelijk maar tegelijk moet je wel redelijk blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het hebben van een hond is een verantwoording dus ik zeg consequent zijn.
tollerant is het niet het beestje voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe altijd consequent zijn, alleen vind ik dat er uitzonderingen zijn, net als bij kinderen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het algemeen niet. Een hond heeft een baas nodig en wil gehoorzamen. Wat je wel of niet tolereert hangt van de situatie af. Je bepaalt het helemaal zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee je moet consequent zijn je moet namelijk duidlijk maken wie de baas is en als je te langen zinnen maakt dan snapt je hond het wat er is of waat hij/zij moet doen