Hebben windmolens bliksemafleiders?

Mijn zoon van 9 jaar wil dat graag weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Het park Harry van den Kroonenberg is het enige windmolenpark van Nuon met hout-epoxy bladen. Alle andere windmolens van Nuon zijn uitgerust met polyester bladen met geïntegreerde bliksemafleider op de gondel en de wieken. Gezien de veiligheid die dit biedt zullen deze parken wel actief blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Absoluut! Een windmolen zou anders geen lang leven beschoren zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk, want windmolens lopen een verhoodg risico.
Ze staan hoog boven andere objecten en geleiden goed.

Toegevoegd op 24-06-2009 11:41:41
verhoodg=verhoogd