Waarom wordt er zo'n ophef gemaakt over schreeuwende tennisters? Zie het bericht in Spits en op www.spitsnieuws.nl van 23 juni 2009.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/sport/2009/06/larcher_de_brito_screamqueen_v.html

Toegevoegd na 1 week:
tennisters = tennissters (met in totaal drie s'en in plaats van twee)

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Picture for question
Antoni
14 jaar geleden
in: Overig
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom wordt er over de heren niets gezegd? Die doen hetzelfde, alleen een toontje lager :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de vraag staat duidelijk 'tenisters'
Antoni
14 jaar geleden
@Nuke: Ik denk dat Skabolleke zich afvraagt waarom er in de media geen ophef is over schreeuwende tennissers.

Antwoorden (5)

Het is een uiting en uitingen zijn zeldzaam. We moeten ons altijd inhouden, nooit teveel doen. OOOEOEOH ( zo dat lucht op)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er waren tennisters die hadden geklaagd over het volume en de hoeveelheid schreeuwen van de tegenstander.
Daarom word er nu op gelet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk een beetje vreemd dat het publiek tijdens de rally's doodstil moet zijn, en dat vervolgens zo'n 'tennis madam' bij elke slag een schreeuw loslaat met een volume van meer als 100 db (!). Deze schreeuw loopt dusdanig lang door dat de tegenstander er tijdens zijn/haar slag ook nog door afgeleid word.
Verder ben ik van mening dat dit allemaal 'aangeleerd' is, omdat de meeste van deze 'schreeuwers' uit de tennisschool komen van de Amerikaan Nick Bollettieri.
Persoonlijk heb ik er geen moeite dat deze luide uitingen enigzins aan banden worden gelegd....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen altijd over de kleinste zaken moeten zeuren. Als een sporter deze kreten, al dan niet zuiver psychologisch, nodig heeft , laat de sporter dat dan vooral doen.

En als mensen zich er echt aan storen, kunnen ze beter het geluid van de tv zachter zetten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het is aangeleerds, iets onnodigs, wat meer neerkomt op je tegenstander uit zijn/haar concentratie te brengen als dat het daadwerkelijk nut heeft. Hetzelfde als bijvoorbeeld met bolle wangen trompet spelen, absoluut onnodig en als het direkt wordt afgeleerd werkt het prima.

Hoe irritant het schreewen is "bewijst" het filmpje op youtube
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het de tegenstander uit de concentratie brengt is het niet onnodig ;). Daarnaast is het bewezen dat als je schreewt je meer kracht kunt geven om bijvoorbeeld de bal te slaan.