Pasen is niet elk jaar op de zelfde (zon)dag, maar op de eerste zondag die volgt op de volle maan na het begin van de lente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk.... Alleen nu nog onthouden.
Omdat pasen altijd op de zelfde dagen valt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de katholieken als machtsinstelling zo'n haat hadden tegen alles wat joods was, dat ze het Pesach verboden, en ook de sabbat als rustdag verschoven. Paus gregorius riep zoveel wijzen bijeen als hij kon,die een formule opstelden die er voor zorgde dat Pasen en pesach niet meer opdezelfde datum konden vallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
door middel van de kalender die de hele wereld nu geleidelijk is gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft te maken met wanneer de eerste volle maan in de lente valt en dat is nu erg laat dus valt pasen ook laat.