Wat is goed?

Onder brief/mail: 'met vriendelijke groet', OF 'met vriendelijke groeten'

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Gisteren nog op cursus zakelijke correspondentie gehad! Het is met vriendelijke groet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Beide varianten zijn goed, hoewel 'groet' vaker wordt gebruikt is er niets mis met 'groeten.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou voor de groet gaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omzeil het probleem.

M vr gr,

De Antwoordman
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil ik niet onder m'n 'bedrijfsmail' zetten...
AWM
14 jaar geleden
Ok, dan: Doeoeoeoei !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HaHa, je wilt niet weten hoe vaak ik die neiging heb...(maar wel leuk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groet komt denk ik iets professioneler over, maar het kan dus allebeide. Je zou ook hoogachtend (of laatdunkend) kunnen gebruiken natuurlijk.
Groeten zet je op een anzichtkaartje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ansichtkaartje. Daarbij is je antwoord niet juist.
Ik heb geleerd dat beide goed is.
Voor heel officiële zaken en voor mensen die mij niet kennen gebruik ik 'met vriendelijke groet'.
Bij wat meer bekenden of zaken die niet zo heel zakelijk zijn gebruik ik 'met vriendelijke groeten'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan het allebei. Ik zou groeten gebruiken als je het bijvoorbeeld names je bedrijf schrijft, aangezien dat als meervoud klinkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkelvoud!
Je geeft iemand een groet.

Je kunt ook schrijven: "de ballen", dan is het meervoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd meervoud, zowel officieel als informeel. (Hoewel, informeel zeg ik "Groetjes".)

Enkelvoud vind ik zo krenterig staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geleerd:
Met vriendelijke groet,

En dan je naam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van : Hoogachtend,

-haha dat is niet meer van deze tijd...

Ik zou met vriendelijke groet schrijven!

Groetjes,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruikelijk is:

"Met vriendelijke groet,"

Maar taalkundig is er niets mis met 'groeten'. Als je het wilt gebruiken als standaardhandtekening onder je mail, zou ik voor de gebruikelijke vorm gaan, omdat die bij niemand een opgetrokken wenkbrauw zal veroorzaken. Je kunt de handtekening voor specifieke mensen altijd aanpassen in je mail.