Wat kan ik doen tegen gekneusde ribben? Iemand een tip voor pijnvermindering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (6)

In principe moet je gewoon rust nemen. Je kan natuurlijk geen gips eromheen doen want dan adem je niet.. Het beste is rust nemen, ribben herstellen relatief snel! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt hiertegen paracetamol slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een keertje mijn vinger onder een persbalk geplet, maar niet gebroken. Ik kreeg toen het advies om er strak een pleister op te plakken. Omdat de druk van de pleister de pijn zou verminderen. Dat was ook waar. Maar of dat ook voor je ribben geld.

Wat ik wel weet is dat je pijnstillers kan nemen. Probeer ook zo min mogelijk te lachen en rustig te ademen. En als je gaar zitten, probeer je rug dan zo goed mogelijk te ondersteunen en niet onderuit te zakken. Blijf proberen zo rustig mogelijk te ademen en neem zo veel mogelijk rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig aan doen, geen rekbewegingen maken 9dus niet met de arm aan die kant even iets van boven je hoofd pakken), en als je moet hoesten: een kussen tegen je borst drukken.
Je kunt een gewone pijnstiller nemen als dat nodig is, maar in mijn ervaring hielp dat niet erg.
Het wordt vanzelf minder, maar dat duurt wel een tijdje, sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rust en paracetemol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ijn zoon heeft een keer zijn rib gekneusd op de sport school ,daar verkopen ze pleisters die lifewave heten .ze worden zo wieso gebruikt door sporters, ze hebben mijn zoon erg geholpen,succes ,informatie vind je ook op het net