Hoeveel km 'mag' je te hard rijden zonder geflitst te worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

5 km maximaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
te hard rijden zonder geflitst te worden is pure mazzel.
rij je te hard loop je de kans om geflitst te worden dus.

de meet correctie die er vanaf gaat is 3 km/u.
wil je het dus of safe spelen moet je niet harder rijden dan de max toegestane snelheid + 3 km/u
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de meetcorrectie (om fouten bij de meting uit te sluiten) heb je ook te maken met de afwijking van je eigen teller. Die is niet geijkt zoals bij de politie wel het geval is.

Hierdoor kan het zijn dat auto's die allemaal 50 op de teller rijden in werkelijke snelheid toch 10 km/u verschillen.

Hierdoor zeggen mensen ook wel eens: 10 % speling moet kunnen, 5 voor mijn eigen teller en 5 voor de meting (die wel gemeten wordt maar niet bekeurd)..

Ik zeg rijd allemaal de maximum snelheid op je teller, stroomt lekker door, verbazingwekkend veel groene verkeerslichten en ook nog zuinig.. maar dat is natuurlijk geen antwoord op je vraag ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
NB! alle bovenstaande antwoorden zijn fout! Er is nooit een "vaste" toegestane overschrijding of meet correctie, die is altijd procentueel, dus afhankelijk van de werkelijke snelheid. In de stad misschien dus maar 5 terwijl je op de snelweg kan wegkomen met 10 km te hard (op je teller)