Wat is een mooie streek in midden- Frankrijk, in het binnenland. Voor zomervakantie.

Jong gezin zoekt leuke stadjes en niet overspoeld met toeristen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Midden-Frankrijk is ontzettend groot en dus erg gevarieerd. Het is maar net waar je van houdt, hoelang je wilt rijden etc
Als je niet van massatoerisme houdt en je hebt jonge kids, dan zou ik buiten de schoolvakanties gaan.
Dat doen wij ook al jaren en het bevalt ons heel goed (is helaas ons laatste jaar, want onze oudste wordt dan leerplichtig). Het maakt niet uit waar je dan heengaat, want het is er nog niet te druk.
Mocht je wel in het hoogseizoen gaan onthoudt dan wel dat het meestal niet voor niets is dat bepaalde plaatsen wel en andere plaatsen niet overspoeld worden door toeristen.
Suggestie voor midden-Frankrijk: Auvergne. Prachtige bergachtige streek en je vind er genoeg leuke stadjes.