Ja hoor! Je zou 't kunnen maken zoals Alessandro Volta het in het jaar 1800 deed! Hij bracht stukken koper en zink in contact in een zoutoplossing om een stroom van elektronen op te wekken. De eerste elektrishe batterij was geboren. De chemische vervaardiging van elektriciteit in batterijen is heel belangrijke voor de moderne maatschappij, maar is duur en van een te kleine elektrische waarde om aan de meerderheid van onze elektriciteit vereisten te voldoen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en daarna ging het al snel want met de komst van de dynamo kon men alles waarmee men beweging voort kon brengen gebruiken. Denk maar eens aan jezelf als je s avonds op de fiets zit de windmolens die tegenwoordig veel te zien zijn of water molens zijn eigenlijk niet meer als je fietsdynamo allen natuurlijk wat groter. En tegenwoordig word er veel gebruikgemaakt van zonne energie. Ook met andere energie maakt men elektriciteit denk maar aan de aggregaat (gas, benzine of diesel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet ook kunnen lukken met een aardappel waar je een gloeilamp mee kan laten branden, hoe dat precies zit moet je even googelen.