Tot Hoelaat kun in de avond kun je een kind van 13 laten fietsen in een dorp?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (5)

Ik toen ik 15 was moest ik meestal 12 uur thuis zijn, met feestjes mocht ik wel later. Maar toen ik 13 was mocht alleen bij vriendinnetjes slapen en als ik niet bleef slapen werd ik thuisgebracht of gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het toch niet later dan 10u maken, anders heb je kans dat de gekken al buiten lopen.
Met gekken bedoel ik mensen die iets kwaads in de zin hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13 jaar.. En buiten fietsen, dat is wel een beetje het begin van hangen en roken... Ik zou goed opletten wat ze dan doen, en voor 13jaar vind ik 9uur wel een max. Tijd. Toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te laat. Niet alleen de nacht kan een vijand zijn.... Denk aan Sabine Janson en Mirco, beide nop weg van school naar huis op klaarlichte dag verdwenen.

Belangrijk is: goed afspraken met je kind. Even laten bellen als het vertrekt. Desnoods fiets je een stukje tegemoet.

Het hangt ook van je kind af: is het bang aangelegd of erg zelfstandig?

8 uur zou mijn tijd zijn. Klinkt vroeg. Maar per leeftijd kun je dat later afspreken.

En dat het een dorp is, dat maakt niet uit. Juist in een dorp met veel bekenden kan het net zo verradelijk zijn als anoniem in een stad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt af van het vertrouwen die de ouder heeft. Iemand die erg bang is, niet na zonsondergang.
En iemand die veel vertrouwen heeft, nog tot ver na zonsondergang.

Maar wanneer is het bedtijd voor het kind? Dat speelt ook mee in dit geheel.