Waarom moet je plassen na de seks?

Er wordt gezegd dat je er anders een blaasontsteking van kunt krijgen maar hoe dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Het beste antwoord

Er heeft van alles plaatsgevonden tijdens de seks (vingers, tong en/of geslachtsorganen).
Hier zitten bacterien aan die nu bij de uitgang van de urineweg zitten.
Door naar de wc te gaan spoel je dat gebied als het ware weer schoon.

Als je dit niet doet, is er een kans dat de bacterien je urineweg in gaan richting je blaas. Dan kun je blaasontsteking krijgen.

Toegevoegd na 35 seconden:
Handen wassen voor de seks is ook een goede tip om blaasontsteking te voorkomen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je moet plassen en je raakt opgewonden dus een stijve dan heb je misschien zelf ook gemerkt dat je dan opeens niet meer moet plassen. Dat komt omdat de urine geblokeerd word zodat de sperma der uit kan komen. Als je voor de seks niet geplast hebt en je komt klaar dan kan de urine er weer door. Maar als je voor de seks wel geplast hebt dan heb je kans dat je niet hoeft te plassen

En zo komt het :)