Wat doe je als je persoonlijk last heb van iemand en klagen helpt niet?

hier op gv

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog meer klagen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naam bekend maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen wat Nuke zegt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik ben ook wel benieuwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga hier met mijn collega mods over leggen. Ik vind het niet handig en gepast om er op deze manier een vraag over te stellen. Zie ook mijn antwoord op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 't niet gepast vind, moet je eigenlijk ook geen antwoord geven vind ik. Een beter alternatief lijkt me dan bijv. op de voorpagina aangeven hoe om te gaan bij 't vermoeden van misbruik, of even een PB'tje naar Bailey sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm De vraag is nu erg persoonlijk (dat bedoelde ik met niet gepast) en gaan we op in! In het algemeen vind ik je idee over een duidelijke link op de voorpagina wel goed. Zal het meenemen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga deze keer geen naam bekent, maar bij de eerst volgende keer doe ik dat wel. ik heb vaak op meld misbruik geklikt en vanmorgen bij alle rare reacties en antwoorden van deze persoon gedaan. je kan eruit op maken dat degene persoonlijk iets tegen mij heeft. dat vind ik prima maar hou het lekker voor je.

Het beste antwoord

Hoezo helpt klagen niet? Ik klaag bij alles en iedereen tegen de beheerders en af en toe wordt er ook actie op ondernomen. Bijvoorbeeld een tijdje geleden tegen iemand die echt over de scheef ging. Ik heb diegene eerst een berichtje gestuurd (het was overigens niet tegen mij) en toen dat niet hielp (plaat voor het hoofd), de beheerders geattendeerd. Die hebben de persoon toen geblokkeerd voor een tijd. Daarna ging het plots weer veel beter. Helaas heeft deze persoon inmiddels weer een sterke terugval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Negeren.

Bedenk zelf: een ander kan op GV niet meer doen dan tekstjes schrijven. En wat kan het jou nou schelen wat één of andere anonieme onbekende schrijft op internet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een klacht indienen bij goeievraag, de beheerders weten er wel raad mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als je dat al meerdere malen gedaan heb?
Als het pest geddrag is zijn er 3 duidelijke stappen
1 negeren, geen aanleiding geven tot reactie.
2 afstand houden. dus geen antwoord geven zelfs geen vragen van deze persoon bekijken. MAil niet beantwoorden maar gelijk weggooien
3 heel duidelijk STOP zeggen. Daarbij aangeven dat je echt last van deze persoon hebt. Misschien was het nog wel helemaal niet tot hem of haar doorgedrongen.
4 Als laatste misschien wat sneu GV een tijdje links laten liggen. Zodat je niet meer in de picture bent voor deze persoon.
bedenk je dat pestgedrag alleen maar voorkomt omdat iemand zich er machtiger door gaat voelen. Als je dus meegaat laat je je kennen.
sterkte er mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Géén PB's weggooien !! Die vormen je 'bewijsmateriaal'. De verleiding is groot, en het gaat soms in een impuls, maar als het echt foute boel wordt, kun je die pb's nog hard nodig hebben !
ELKE keer een klacht in blijven dienen.
Wel altijd netjes blijven in de klacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon negeren. Alles waar je aandacht aan schenkt, en dus energie in stopt, groeit. En alles waar je géén energie aan geeft wordt kleiner en verdwijnt uiteindelijk. Gewoon een natuurkundige wet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan natuurlijk ook. Maar al ze dat eenmaal gedaan heeft, zou ze er verder geen aandacht meer aan moeten geven.
Op welke manier heb je last?

Via PB's - die kun je per persoon blokkeren.

Via rare antwoorden of reacties op vragen - klaag bij de moderatoren. Noem een aantal voorbeelden. Blijf klagen. Als het echt te erg wordt, zal de overlastgever worden geblokkeerd.

Blijft over iemand die steeds een nieuw account aanmaakt, speciaal om jou te pesten. Dat houdt meestal vanzelf op, vaak tegen het einde van de schoolvakanties. En ook dan kun je via de mods klagen, ze kunnen mensen ook blokkeren op IP-adres.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan wat diegene doet..... Hoe valt hij/zij je lastig? Je kan altijd proberen lik op stuk te geven en diegene eens goed te laten voelen hoe het is om steeds weer lastig te worden gevallen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan wat deze persoon precies gedaan heeft. Je zou dit natuurlijk openbaar kunnen maken door naming and shaming en op die manier oproepen tot een hetze tegen deze persoon. Als het erg genoeg is, denk ik dat je mede-goeievragers best allemaal een beledigend mailtje naar deze persoon willen sturen.

Noone messes with Bailey (oid).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het eens met je laatste zin, maar dat geldt voor iedereen. Je laat elkaar in zijn/haar waarde en als iemand dat zelf niet doet ga je je niet verlagen tot dat niveau. Gepaste acties kan het beheer (niet de mods) nemen.
Er zijn twee manieren om te klagen. Ten eerste via de knop "misbruik melden" bij een bericht. Je melding komt dan bij de Moderators binnen én de beheerders van Goede Vraag. Daarnast kan je via het contactformulier rechtstreeks in contact komen met de beheerders. De moderators krijgen deze mail niet en als het om een klacht over een moderator gaat kan je open zijn.

Ook kan je een persoonlijk bericht sturen naar een moderator. De moderators zijn te herkennen aan een M in de avatar (plaatje).

Ik vind het jammer dat je een persoonlijk probleem hebt en dat niet via een van de communicatiekanalen meldt. Omdat de vraag en het antwoord ook relevant kan zijn voor andere GV-ers laat ik hem even staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag. Ik zie ook andere rare dingen, bijvoorbeeld een spookgast die het leuk schijnt te vinden om hele ritsen minnetjes uit te delen.
Als jij persoonlijk wordt gepest is dat zonde van jouw plezier bij deze site. Ik zou zeker contact opnemen met GV
en uitleggen wat er aan de hand is.
Of bedoel je juist dat je dat al hebt gedaan en dat er geen actie op wordt genomen?
Probeer eens met in de openbaarheid te brengen wie de pestkop is...bijv met de vraag: 'Waarom valt .......mij lastig op GV en bederft mijn plezier op deze site?'.
Misschien kunnen we je dan met z'n allen helpen om deze figuur weg te werken door hem allemaal te negeren oid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van die spookgast wordt regelmatig opgemerkt door gasten, ik lees er bijna dagelijks over. Jammer dat er kennelijk nog geen moderator is geweest die dat heeft opgemerkt. Daarnaast: negeren is iets anders dan een hetze ontketenen, wat echt mijn bedoeling niet is. Jammer dat je de rest van mijn verhaal niet goed gelezen hebt, waarin ik adviseer om contact op te nemen met GV.
Weggaan en stoppen... Dan ben je klaar ermee...

meer kun je niet doen, als klagen niet helpt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh opgeven weglopen en de zwakste zijn. NEVER.!
Ik zou het inderdaad melden aan de moderatoren/beheerders van GV.

Als hij/zij je lastig valt via persoolijke berichten, dan kun je er toch trouwens ook voor kiezen deze persoon te blokkeren zodat je geen PB's meer van hem krijgt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je last hebt van iemand hier op GV dan kun je deze persoon het beste negeren en er een klacht over indienen...

Maar waarom maak je de naam niet bekend bij één van de mods in een pb. Want dan kunnen die de persoon wat beter in de gaten houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand je echt op structurele basis (of van mijn part eenmalig, dat is ook vervelend genoeg) lastig valt en jij kunt dat aantonen, zal beheer je klacht serieus nemen en trachten stappen te ondernemen. Er is echter wel een grens aan wat je als beheer kunt doen ; zelfs het bannen van IP-adressen is niet waterdicht, je kunt nieuwe en anonieme IP-adressen gebruiken en steeds weer terug blijven komen, waardoor het een beetje dweilen is met de kraan open.
In dat geval kun je van het beheer ook niet meer verwachten, en zit er weinig anders op dan bedenken of je het nog leuk genoeg vind om er steeds mee geconfronteerd te worden. Als het antwoord nee is, kun je beter eieren voor je geld kiezen en GV laten voor wat het is, in elk geval voor een tijdje. Het is maar internet, en nooit de moeite waard om je persoonlijke stress op te leveren. Desnoods kun je zelf overwegen een nieuw account te nemen.
Maar het idee dat beheerders in staat zijn of de middelen hebben iemand écht voor het leven te bannen, is helaas een illusie. En hoe harder jij klaagt, hoe leuker de pester het meestal vind ; voor hem / haar is het een spelletje. Dat is je toch geen slapeloze nachten waard ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, een minduim....
Een wannabe-beheerder die wel een oplossing heeft ?? Dan heb ik een vacature voor je :lol:
Je kunt de naam hier wel vermelden, maar die zal vermoedelijk door de mods toch wel verwijderd worden.
Zelf heb ik me nooit zo verdiept in de mogelijkheden met pb's, maar is dat niet uit te schakelen? Zodat je geen pb's meer krijgt?
Zou me een handige optie lijken.