Hoe is jullie ervaring met bezorgen van poststukken via TNT?

Ik merk dat de laatste tijd veel post niet of veel te laat aankomt. Zo heb ik drie weken geleden een agenda besteld bij Happinez, deze is al twee keer verstuurd maar dus niet aangekomen. Vind het wel heel toevallig dat het dan twee keer zoek raakt. Vaak krijg ik ook post van mijn buren of van een andere straat hier vlakbij met hetzelfde huisnummer. Ik breng het dan netjes bij dat adres maar vraag me af of iedereen dat doet.....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

O, wat heb ik dit vaak meegemaakt! Echt waardeloos, en ik snap er niets van.
Het zou toch gewoon van A naar B moeten gaan, zou je denken.
Maar ja, het is mensenwerk, en al die handen waar het doorgaat, maken het een kwetsbaar proces.
Veel post wordt automatisch gesorteerd trouwens, maar uiteindelijk door je postbode in de bus gedaan.
Omdat ik ivm mijn baan veel post moet versturen ken ik de irritaties maar al te goed over niet aangekomen post.
Laatst vond ik er nog een artikel over dat was geplaatst in De Telegraaf van 6 april 2005.
Deze brief was geschreven nav 2 postzakken die ergens waren gevonden en luidde als volgt:
Twee weken postzakken laten liggen? Het kan nog gekker. ik ben door Dexia voor de rechter gedaagd. Mijn advocaat heeft namens mij op 22 november 2004 een schriftelijk verweerstuk opgesteld. Dit is dezelfde dag door TPG-post opgehaald om te worden bezorgd bij het Kantongerecht. Ik ben op 8 december jongstleden echter bij verstek veroordeeld in een zaak, waarin het gelijk aan mijn kant lag. Navraag bij TPG post leerde dat een volle postzak in een hoek van een distributiecentrum is blijven liggen. Hij werd op 6 januari 2005(!) teruggevonden. Dankuwel TPG post....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het gaat regelmatig mis met de bezorging. Mijn loonstrookje is al vaker verkeerd bezorgd.
De hele buurt weet ondertussen al wat is verdien :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En, is het wat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag maar aan mijn buren ;)
Ligt dat aan TNT of die andere bedrijven op de markt? Tegenwoordig mogen meerdere partijen brief- en pakketpost aanbieden.

Mijn ervaring met TNT zijn niet slecht, bij andere wel. Dat krijg je als je de bezorgers per stuk betaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebeurd mij helaas ook te vaak.... Heb het ook met post die niet aankomt of op het verkkeerde adres.... Met postpakketjes vaak dat ze bij de buren aanbellen of het daar achter laten zonder een briefje in de bus....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verstuur heel vaak brievenbus-poststukken die net door de brievenbus passen (handel op marktplaats).
In het afgelopen jaar is het drie keer voorgekomen dat de poststukken niet op de vooraf verwachte tijd aankwamen.
In één geval heeft het poststuk er 3 weken over gedaan om aan te komen.

Het merendeel van de post gaat gelukkig wel goed.

En ja, tegenwoordig krijgen we regelmatig poststukken voor mensen die twee straten verderop wonen. De enige overeenkomst is dat huisnummer klopt, qua straatnaam staat er toch heel duidelijk een ander adres (en andere postcode en andere naam) op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Personeel en directie zijn aan het vechten... Waar gehakt wordt eet men vlees... Oh nee... Waar gehakt wordt, vallen spaanders...
En onderwijl is de kwaliteit heel ver te zoeken... De postbezorgers zijn huisvrouwen in deeltijd... Het wordt er allemaal niet beter op, met de kwaliteit van de bezorging...

En nee dat doet bijna niemand meer, dat nabezorgen zoals jij dat doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb met name met het bezorgen van pakjes-die-door-de-brievenbus kunnen ,dus met duidelijke inhoud, ZO slechte ervaringen inmiddels met TNT, dat ik inmiddels alles in die categorie met DHL for you verstuur, grotere pakjes ook trouwens (veel goedkoper, en het komt tot nu toe tenminste altijd aan). Bij TNT had ik een 'verdwijnpercentage' van bijna 10 %, en je kunt er zelfs met track en tracenummer gewoon naar fluiten. Van mij mag die postmarkt open zodat alle post buiten Tante Pos om kan.

Trouwens, onderbetaalde bezorgers zijn onderbetaalde bezorgers, bij TNT net zo goed als bij elk ander. Je hebt overal goede en sl;echte zitten, en in sommige wijken zie je jarenlang dezelfde gele jas, maar iedere vier weken een nieuwe oranje. Zegt dus helemaal NIKS.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is over het algemeen goed. Echter, de laatste keer dat ik wat bestelde (via Marktplaats) en degeen van wie ik het had gekocht had gestuurd dat zij het op de post had gedaan, alleen duurde het een week, daar het meestal maar één à twee dagen duurt.
Ik neem aan dat mijn verkoopster niet voor de lol stuurt dat het op de post is gegaan. Ik had al bijna een mailtje gestuurd, om te vragen waar het bleef.

Maar over het algemeen goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens TNT passen AL mijn pakketjes door de brievenbus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AL je poststukken? Hoe groot is je brievenbus dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt niet uit, al heb je een hele container voor de deur ; dokken zal je. Meer dan 32 mm dik, hoppa, E 6,75 lappen.