Waarom word hiphop altijd geassioceerd met geweld etc..

Ik ben 17. Ik kleed me hiphop. Maar ik word altijd geassocieerd met drugs. geweld. vandalisme en veel mensen durven me niet aan te kijken terwijl ik helemaal zo niet ben. Waarom word hiphop met dit soort dingen altijd in verband gebracht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas wordt jouw look beheersd door de gangstacultuur die op TMF en dergelijke heerst. Jouw uiterlijk is het eerste wat mensen zien om een oordeel over jou te maken. Je kunt erover balen, maar zo ligt het nu eenmaal...

Antwoorden (8)

Waarschijnlijk komt dit door de videoclips die ons worden voorgeschoteld... Ook zijn er veel gangs in Amerika die voornamelijk naar hiphop luisteren.... Het is natuurlijk niet eerlijk om iedereen over een kam te scheren maar helaas gebeurd dit nog steeds.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben het niet eens met wat je zegt.
ik associeer dit nooit met elkaar.
maar clips doen het wel eens, die amiricaanse clips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit? Lijkt me sterk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus het is een -1 omdat ik dat echt nooit doe?????
Tsja, de boegbeelden van de hip-hop hebben meestal ook een strafblad. Mensen als 50 Cent, Snoop Dog maar ook Nederlandse rappers hebben vaak dingen gedaan die niet door de beugel kunnen.
Bij sommige stijlen van hip-hop ontkom je er bijna niet aan omdat misdaad wordt verheerlijkt, zoals gangsta-rap.
Maar bij Pete Philly & Perquisite denk ik niet gelijk aan geweld en dergelijke. Het is denk ik ook hoe je jezelf en hip-hop uitdraagt. Helaas krijgen hip-hop artiesten die crimineel zijn te veel aandacht en is het voor sommige fans niet cool als je gewoon een normale man/vrouw bent die zich aan de regels houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet dat je je 'hiphop' kon kleden. Ik dacht dat hiphop, R&B etc muziekstijlen waren. Maar schijnbaar loop ik wat achter.

De uitstraling in veel clips die binnen dat genre vallen (sinds eind negentiger jaren, daarvoor was het allemaal heel vrolijk met electroboogie, breakdance enzo) erg agressief zijn. Daarnaast geven veel liedjes en clips blijk van de wens tot normen en waarde vermindering: Sex met alle meiden, je meid gaat vreemd: sla haar inelkaar, je ouders stellen niks voor want jij bent de toekomst enzovoort. De clips tonen vervolgens straat situaties met geweld en drugs, of veel feesten (waar komt het geld vandaan?) met vrouwonterende geklede dames. Deze signalen zijn een gevolg van de in Amerika gaande 'gangwars', waarmee een artiest ook veel aandacht kan winnen. Kijk naar Eminem en 50cents. Door te zeggen dat ze 'van de straat' zijn, krijgen ze veel mensen achter zich aan. Helaas vergeten veel kinderen dat deze artiesten veel geld hebben gekregen uit hun succes en niet uit de in hun liedjes bezongen 'crimes' en/of 'bitches'. Ook in Nederland veroorzaakt dit een erg verkeerd idee van wat goed en slecht is.

Daarom wordt je dus al snel aangekeken wanneer je er net zo bij loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik assioceer dat nooit met elkaar het enige wat ik denk is : Goh de mode van tegenwoordig ;P

Maar even serieus ik heb dit wel bij hele eenzame jongens. Die helemaal buitengesloten worden en een tikkeltje boel een soort genie zijn.

Waarom weet ik niet maar die geven me vaak toch trillingen. Wat natuurlijk ook vooroordelen zijn maar toch heb ik dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuiver en alleen door het beeld dat we er van hebben door de media. Nu ken ik de clips alleen van die enkele keer dat ze in het nieuws zijn, want muziekzenders komen er hier om die reden al helemaal niet óp, maar wat er uitstraalt is inderdaad nu niet een beeld van vrolijke kindertjes in het park met een pakje ranja met een rietje en een gezellig dansje tussendoor.

Nadeel is dat wat er in de media naar buiten komt, vaak het hele beeld is dat mensen hebben van een 'scene' zonder zich er verder ook maar een klein beetje in te verdiepen. Zo is mijn dochter 'gothic' maar absoluut niet depressief, snijdt zich niet, doet niet aan zelfmoordplannen, vereert geen duivels, het is voor haar voornamelijk een vorm van mode zonder DE mode te volgen, ook in de muziek. Voor veel hiphoppers zal hetzelfde gelden, en er zullen wel meer stijlen zijn waarvan de binnenkant lang zo erg niet is als de buitenkant. Vorige week was er een skinhead/gabber in Puberruil, en dat was een prima, hoewel wat verlegen en schuchtere knul. Eén en al buitenkant.

Wanner je besluit een extreme stijl in muziek / mode wat dan ook te volgen, zul je je moeten realiseren dat mensen daar een beeld van hebben (en dat beeld is bijna altijd negatief, want mensen hebben het in de regel niet zo op apartelingen) en dat ze automatisch alles wat ze weten of denken te weten projecteren op die stijl. Eerlijk gezegd ben ik er zelf ook niet immuun voor.

Maar je weet zelf waarom je er voor gekozen hebt en waarvoor niet, dus is het aan jou je te 'verdedigen', te vertellen wat je aanspreekt en wat niet, en waarom je die stijl graag beluistert en uitdraagt. Misschien verras je me met een goed verhaal. Want eerlijk gezegd zie ik werkelijk niet één positieve kant van de gangsta-rap / hiphip / r&B - scene, met hun materialistische, vrouwonterende, gewelddadige, anti-autoritaire uitlatingen. Maar ik leer graag bij.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja.

Gabbers zijn racisten, Gothics zijn suïcidaal, rappers zijn moordende criminelen, rockers gebruiken drugs, Metal-mensen aanbidden Satan, klassieke muziek trekt alleen senioren, en carnavalsmuziek alleen als je bezopen bent.

Wat de mens niet kent, wordt voor het gemak maar in een hokje gestopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap wat je bedoelt. Hiphoppers worden vaak met die dingen geassocieerd, ik denk meestal onterecht, net als dat van nederlanders wordt gedacht dat ze bij de hoeren lopen, en continu wiet roken en ook nog eens op klompen de hele dag. Het is een stereotyp beeld en leeft op vooroordelen. Het is iets waar mensen vanaf moeten komen, maar de meeste mensen kunnen niet van hun vooroordelen afkomen.. Misschien dat tijden zullen veranderen en dat beeld van hiphoppers verdwijnt, net als sommige andere stereotypen.