Door de snoeptrommel te laten verstoppen door iemand anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig afbouwen en jezelf verbieden te veel te snoepen. Eet andere dingen en vraag anderen je te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andere goeie verslaving te vinden zoals boeken lezen. Knutselen, films kijken, sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem in de plaats van snoep, lekkere gezonde dingen. Ga bijvoorbeeld op onderzoek uit wat voor fruit je lekker vind!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn geval: elke keer als ik snoep wilde, éérst me afvragen waarom ik daar zin in had, en dat noteren (en dat een tijd volhouden!)
Meestal was het meer verveling of onrust dan ècht zin in iets lekkers.
Uiteindelijk eet je dan veel minder snoep, bespaart geld en vet en tanden ;-), en de keren dat je wel echt zin hebt, geniet je extra.