Wat gebeurt er met een iPhone als je hem 5 seconden in de magnetron legt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
10.2K

Antwoorden (3)

Er gebeurt niks, totdat je de magnetron aanzet. Dat raad ik niet aan om te doen.

Toegevoegd na 44 seconden:
Dan zijn beide apparaten waarschijnlijk kapot.
13 jaar geleden
Ik zou zeggen gewoon proberen. Eerst even 5 minuten. Leg je digitale camera er ook maar bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen water en vetmoleculen worden in een werkende magnetron opgewarmd. Daarbij mag je geen metalen voorwerpen in een magnetron leggen, want dat veroorzaakt een vonkenregen waardoor je magnetron beschadigt.

Je mobiel bestaat o.a. uit kunstof, metaal en nog andere materialen.
Het effect zal dus zijn dat je accu gaat koken en exploderen en de aanwezige metalen zullen je magnetron beschadigen. Ook zullen een aantal elektronische componenten de geest geven.
Niet doen dus.