Stel: Ik sta in een trein die 150km p/h rijdt. Deze trein komt plots tot stilstand, vlak voordat de trein stilstaat spring ik in de lucht...

...waar kom ik terecht? Vóór of óp dezelfde plaats?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Je komt heel hard tegen een object aan dat zich voor (rijrichting vd trein) je bevind, het maakt hierbij niet uit of je nou springt of niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb even zitten denken, en ik kwam uit op 'voor de plaats'. En op het moment dat je de trein weer raakt, gelijk vooruit op de grond valt. Denk maar aan een balletje dat je ik de lucht gooit als je rent. Als je door blijft rennen gaat dat balletje gewoon 'mee'. Als je gooit terwijl je rent, maar je stopt opeens, gaat het balletje nog wel even door totdat het de grond raakt.
Als je kijkt naar jouw stelling, moet je het balletje vergelijken met jouzelf en de persoon met de trein. Snapje?
Dat is mijn verklaring, maar weet niet of het ook echt zo is. Ik heb geen ervaring en die zal ik ook nooit hebben, want een trein kan niet in één keer stoppen. Maar goed, in fantasie kan alles...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfde situatie als in de auto, om die reden hebben we dus gordels. Je hoefd daar dus helemaal niet voor te springen trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft :(
Omdat je in een trein geen gordel draagt word je naar voren geduwd en kom je overeind te staan. Je knieën worden als eerst tegen de volgende stoel gedrukt en vervolgens komt je lichaam ook mee.