Is nog niet bekend ;) ons stelsel eindigt bij Pluto, maar er zijn waarschijnlijk nog veel andere sterrenstelsels!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ZEKER nog veel meer sterrenstelsels!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke als het zo is dan is het ook zo
Het heelal is eindeloos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik hierin geloof, is dat het einde van het heelal bij het begin is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardige opmerking: de laatste deep-field waarneming is zo ver weg, dat het licht er bijna net zo lang over gedaan geeft als het heelal oud is. Een blik naar het eind van het helal wat ook eigenlijk het begin is :-)
als het eindig is is het einde daar waar iets nieuws begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat geen begin/einde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe verder weg je kijkt, hoe dichter bij het begin je komt. Het einde van wat we kunnen zien zal dus rond de oerknal liggen.