hoe werkt een inklapsysteem van zo'n brancard van een ambulance?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Het beste antwoord

Dat werkt net zoals een ligstoel voor op het strand, of een inklapbaar keukentrapje. Maar dan natuurlijk veel slimmer, en gecompliceerder.

Als de brancard uit de ambulance wordt gehaald, hoeft er maar één knop te worden ingedrukt, en een veer zorgt ervoor dat de voor en achterwielen uitklappen.

En terug, dan klapt de brancard vanzelf weer inelkaar, zodra de stangen van de voorwielen, tegen de achterkant van de auto worden geduwd. De stangen met voor- en achterwielen zijn met elkaar verbonden, dus de voorkant neemt de achterkant mee. De trekkracht van de veer is precies zó afgesteld, dat het makkelijk gaat en geen geduw en gesjor wordt.

Ik heb gezocht naar een plaatje, zodat het wat duidelijker wordt; maar dat is me niet gelukt. Hier wel 2 andere links; ik denk dat het goed mogelijk is, om hier een idee te krijgen hoe het ongeveer werkt.

http://www.devene.nl/prodgrp_detail.php?id=23
http://www.diac-holland.nl/default.asp?subject=product&volgnr=274&taal=nl